درمان و احیای مو

بایدها و نبایدهای بعد از پروتئین تراپی مو

مراقبت‌های بعد از پروتئین تراپی

برای مراقبت از موها، فاکتورهای زیادی برای رعایت کردن وجود داره. برای این که موی سالم و شادابی داشته باشیم، باید برای اون وقت بذاریم. مشکلاتش رو بفهمیم. و راه حل مناسبی رو براش پیدا کنیم. از مشکلات مهمی که باعث میشه موها خشک، شکننده، آدامسی و پوک بشن، از دست رفتن پروتئین موهاست. که در این مقاله می‌توانید مفصل دربارش اطلاعات کسب کنید. از روش‌های فوق‌العاده برای جبران کمبود پروتئین موها، احیای مو به شیوه پروتئین تراپی است. در مقاله امروز قصد داریم در مورد مراقبتهای مو بعد از پروتئین تراپی صحبت کنیم.

 

چرا رعایت نکات مراقبتهای بعد از پروتئین تراپی ضروری است؟

پروتئین تراپی با این که صافی نسبتا خوبی برای مو داره ولی جز روش‌های احیای مو به حساب میاد. و معمولا در دسته کارهای زیبایی برای مو به شمار نمیره. پس از پروتئین تراپی موها سالم و درخشان می‌شوند. اما در عین حال نیاز به مراقبت‌های بیشتری نیز دارند. در صورت رعایت نکردن نکات پس از پروتئین تراپی، پروتئین و کراتین موجود در موها زودتر از زمان پیش بینی شده از بین می‌رود. و موها دوباره به احیا و پروتئین تراپی نیاز دارند. بنابراین انجام تمامی مراقبتهای بعد از پروتئین تراپی مو ضروری و لازم است.

 

مراقبتهای بعد از پروتئین تراپی:

تا اینجا فهمیدیم که موهای پروتئین شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند. در ادامه مقاله قراره تک تک نکاتی که به حفظ پروتئین اضافه شده به موها کمک می‌کنه رو توضیح بدیم. یک سری از نکات نیز ممنوع هستند که جداگانه مطرح می‌کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

  • استفاده از شامپوی مخصوص: بعد از پروتئین تراپی باید از شامپوهای مناسب استفاده کرد. استفاده از شامپوهای سولفات دار باعث آسیب رسیدن به مو و از بین رفتن پروتئین موها می‌شود. با استفاده از شامپوی سولفات دار، باید از موهای شفاف و سالم خود خداحافظی کنید.
  • شستن موها: تا 3 روز بعد از پروتئین تراپی اصلا حمام نکنید. پروتئین و کراتین موجود در موها از بین می‌رود. پس از آن نیز موها رو کمتر بشویید. دو بار در هفته می‌تونید موها رو بشورید.
  • استفاده از کش موی مناسب: در دو هفته اول بعد از پروتئین تراپی موها حالت پذیری زیادی دارند. بنابراین بستن مو با کش و کلیپس باعث حالت گرفتن موها به همان شکل می‌شوند. پس از دو هفته نیز موهارو با کش نرم ببندید.
  • استفاده از روبالشتی ابریشمی: یکی از نکات مهم در مراقبتهای بعد از پروتئین تراپی مو، استفاده از روبالشی مناسب است. روبالشتی ابریشمی یا ساتن باعث کاهش الکتریسیته موها می‌شود. و به همین خاطر به صاف و درخشان ماندن موها کمک زیادی می‌کند.
  • استفاده از سشوار: بهتره برای خشک کردن موها، اونارو به حال خودشون نزارید. و از سشوار برای خشک کردن موها استفاده کنید. اما اگر هرروز موهارو میشورید، هر روز از سشوار استفاده نکنید. در هفته دو بار می‌تونید از سشوار استفاده کنید.
  • حالت دهی به موها: با موهاتون بازی نکنید و پشت گوشتون نندازید. در اصل تا دو هفته بعد از پروتئین تراپی موهارو حالت ندید. چون حالت پذیری موها زیاده و باعث از بین رفتن حالت صاف و عادی موها می‌شود.

 

ممنوعه‌های مراقبتهای بعد از پروتئین تراپی مو:

  • ورزش سنگین ممنوع: تا دو هفته بعد از پروتئین تراپی از ورزش‌های سنگین خودداری کنید. ورزش‌های سنگین سبب تعریق زیاد می‌شود. که شما رو مجبور به شستشوی مکرر سر و بدن می‌کند. استحمام زیاد نیز سبب از بین رفتن پروتئین موها می‌شود.
  • روغن تراپی ممنوع: در حقیقت روغن تراپی برای مو بسیار مفیده. اما روغن تراپی بعد از پروتئین تراپی، باعث میشه برای شستن موها از شامپوی خیلی زیادی استفاده کنید. که این مسئله باعث از بین رفتن اثرات پروتئین تراپی می‌شود. بنابراین تا دو هفته بعد از پروتئینه از روغن تراپی موها بپرهیزید.
  • رنگ و دکلره ممنوع: برای رنگ کردن موها باید قبل از پروتئین تراپی اقدام کنید. رنگ کردن و دکلره مو علاوه بر از بین بردن پروتئین مو، باعث آسیب‌های بسیار زیاد دیگری نیز می‌شود. به همین خاطر قبل از پروتئینه موهارو دکلره و رنگ کنید. تا پروتئین و کراتین مانند لایه محافظی روی تار مو قرار بگیره و رنگ مو رو هم تثبیت کنه.
  • شنا ممنوع: کلر اثرات بدی روی مو میزاره. و کراتین موها رو هم در آب حل می‌کنه. به همین دلیل تا دو هفته بعد از پروتئین تراپی، شنا کردن ممنوعه.

 

جمع بندی مراقبتهای بعد از پروتئین تراپی:

گفتیم که احیای مو به روش پروتئین تراپی موها رو سالم و درخشان می‌کنه. و باعث جبران کمبود پروتئین موها میشه. اما اگر از اون‌ها مراقبت نشه، پروتئین و کراتین دریافتی مو از بین میره و باعث رسیدن آسیب‌های بدتری به موها میشه. بنابراین مراقبتهای بعد از پروتئین تراپی رو جدی بگیرید تا از موهای سالم خود نهایت لذت رو ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =