آسیب‌های مو, درمان و احیای مو, معرفی محصولات تخصصی مو

تخلخل چه تاثیری روی مو ها دارد و درمان آن چیست؟

درمان تخلخل مو

گاهی وقتا هرچقدر هم که به موهایمان رسیدگی می‌کنیم، باز هم تاثیری نداشته و در بعضی مواقع شرایط بدتر می‌شود. به دلیل این که نوع مو، نیازها و شرایط مراقبت از آن رو را بلد نیستیم، ممکن است مو دچار آسیب‌های زیادی شود. در این مقاله‌ می‌توانید انواع آسیب‌های مو رو مطالعه نمایید. یکی از آسیب‌هایی که به دلیل مراقبت غیر صحیح ممکن است برای مو پیش آید، افزایش یا کاهش تخلخل موهاست. این مشکل به خاطر عدم آگاهی افراد و شناخت کم نسبت به آن باعث ایجاد آسیب‌های بسیار شدیدی در موها می‌شود. به دنبال افزایش یا کاهش تخلخل، موها در شرایط بد و در معرض نابودی قرار می‌گیرند. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم تخلخل چه تاثیری روی مو ها دارد و روش درمان اون چیست؟

 

انواع تخلخل موها:

برای درمان تخلخل مو اول باید ببینیم تخلخل موها به چند دسته تقسیم می‌شود. و هر دسته چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ضمن در این مقاله قرار است نحوه تشخیص تخلخل موها را هم یاد بگیریم. تخلخل موها با توجه به میزان جذب رطوبت تار مو به سه دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه هر یک را با ویژگی‌ها توضیح می‌دهیم.

  1. تخلخل بالا یا باز (high porosity): موی رنگی و دکلره معمولا جز این دسته به شمار می‌رود. مو با تخلخل بالا، رطوبت مو رو سریع جذب می‌کند و سریع هم از دست می‌دهد. نتیجه تخلخل بالا موهایی خشک و کدر، خشن و زبر و پر از موخوره است.
  2. تخلخل متوسط (medium porosity): موهای با تخلخل متوسط تقریبا نرمال هستند. رطوبت را به اندازه کافی جذب می‌کنند. و ظاهر موها سالم و بدون مشکل است.
  3. تخلخل کم و بسته (low porosity): این نوع موها خیلی سخت رطوب را جذب می‌کنند. در واقع آب روی مو لیز می‌خورد و وقتی که جذب شد کاملا حفظش می‌کنند. منافذ موهای با تخلخل کم بسته است و محصولات مراقبت مویی جذب نمی‌شود. روی مو باقی مانده و ظاهر مو را چرب و سنگین می‌کنند. موهای دارای تخلخل بسته پس از حمام زود خشک می‌شوند. موی تخلخل بسته به مرور خشک، کدر و پر از مو خوره می‌شود.

 

تست تخلخل مو:

برای تست تخلخل مو و نوع آن یک لیوان آب را مدتی در دمای محیط نگهداری کنید. از قسمت‌های مختلف سر تارهای مو جدا کرده و در لیوان به صورت جداگانه بیندازید. در حدود 3 تا 4 دقیقه به تار مو فرصت داده و بعد چک کنید.

  • اگر تار مو روی آب باقی بماند مو دارای تخلخل کم و بسته است.
  • اگر تار مو کف لیوان باقی بماند دارای تخلخل بالا یا باز است.
  • اگر تار مو در وسط لیوان باقی بماند دارای تخلخل متوسط است.

 

مراقبت از موی دارای تخلخل باز:

بدترین حالت موی متخلخل، تخلخل بالا است. موی رنگی و دکلره بیشتر به این نوع تخلخل دچار می‌شود. که ساختار مو را کاملا تغییر و تخریب می‌کنند. برای شستشوی موی دارای تخلخل بالا نباید از آب داغ استفاده کرد. حتما موها را در کل حمام و به خصوص آخر حمام با آب سرد بشویید. تا تخلخل مو بسته شده و رطوبت موها حفظ شود. در این نوع تخلخل باید از ماسک‌های پروتئینی و روغن‌های سنگین استفاده کرد. در واقع درمان اصلی این مو پروتئین تراپی است. حرارت و گرامی سشوار و اتو برای این مو مضر است. شامپوی قوی و بدون سولفات استفاده نشود. در حمام هفته‌ای یک بار از نرم کننده بدون سولفات استفاده کنید. نرم کننده موی مونوکر بدون سولفات و برای این نوع مو مفید است. از ماسک‌ و روغن‌هایی مانند نارگیل، آووکادو، کرچک، آب برنج، تخم مرغ و زیتون هفته‌ای دو مرتبه می‌توانید استفاده کنید.

 

 

 مراقبت از موی دارای تخلخل بسته:

برای موی تخلخل بستخ باید از آب گرم در حمام استفاده کرد. تا منافذ موها باز شده و رطوبت نفوذ کند. قبل از استفاده از روغن‌های بهتر است موها را بخور داده تا منافذ موها باز شود و روغن نفوذ کند. اما می‌توانید کمی هم روغن را گرم کنید و دیگر بخور ندهید. استفاده از ماسک‌های سنگین و حاوی پروتئین برای این نوع مو ممنوع است. از روغن‌های بر پایه آب مانند ماکادمیا، بادام تلخ، جوجوبا، بنفشه، بادام شیرین و آرگان برای روغن تراپی استفاده کنید. پاکسازی موها با سرکه سیب یا شامپوی پاکسازی هفته‌ای یک بار برای این مو ضروری است.

مراقبت از موی دارای تخلخل متوسط:

تخلخل متوسط ایده‌آل‌ترین نوع تخلخل برای مو است. در این مو رطوبت به اندازه کفی جذب می‌شود. نیازی به مراقبت خاصی ندارد. وای باید تعادل را رعایت کرد تا تخلخل مو تغییر نکند. این نوع مو بیشتر از این که پروتئین دوست باشد، آب دوست است. برای این مو بیشتر از روغن‌های و محصولات بر پایه آب استفاده کنید. البته که حفظ تعادل در این مو بسیار مهم است. در حمام از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید. آخر حمام با آب سرد آب کشی کنید. تا منافذ مو بسته شود. محصولات حاوی سیلیکون برای تخلخل کم و متوسط مناسب نیست. در حد ماهی یک بار مشکلی ندارد.

درمان موی متخلخل:

رعایت نکات بالا برای هر یک از انواع تخلخل به کاهش تخلخل مو ها کمک می‌کند. اما به تنهایی باعث درمان تخلخل مو نمی‌شوند. مونوکر تولید کننده محصولات تخصصی برای آسیب‌های مو است. بنابراین برای درمان تخلخل مو نیز راه حلی اندیشیده است. به مونوکر اعتماد کنید و از نتیجه رضایت کافی داشته باشید.

ستاره مونوکر، پک ویتاکراتین برای درمان تخلخل مو:

پک ویتاکراتین، ستاره محصولات مونوکر است. از این محصول به صورت اختصاصی برای درمان تخلخل استفاده می‌شود. در این محصول سرامید و سیریسین وجود دارد. سرامید به ابریشم ساز معروف است. و موها را به نرمی و لطافت ابریشم می‌کند. سیریسین پروتئین هیدرولیز شده تار ابریشم است. به دلیل ریز مولکول بودن به عمق کورتکس مو نفوذ می‌کند. ویتاکراتین مونوکر استحکام مو را بالا می‌برد. حفر ه‌های متخلخل مو را پر می‌کند. و مو های اسفنجی و متخلخل را درمان می‌کند. از خشکی، شکنندگی و موخوره موها جلوگیری می‌کند. آبرسان بسیار قوی برای موهاست.

پک ویتاکراتین مونوکر حاوی 15 ویال 12 میل است. که با توجه به حجم مو برای هر بار استفاده یک یا دو ویال توصیه می‌شود. همراه با ویال‌ها، یک اپلیکاتور برای استفاه راحت‌تر نیز وجود دارد. برای اطلاع از نحوه استفاده این محصول با کارشناسان مجموعه مونوکر تماس بگیرید.

پک ویتا کراتین مونوکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =