مراقبت از مو

روتین مراقبت از موی مختلط

موی مختلط

مو عضو بسیار حساسی است که در صورت عدم مراقبت و یا مراقبت‌های نادرست آسیب می‌بیند. برای مراقبت از موها ابتدا باید جنس مو را شناخت. موها انواع مختلفی اعم از چرب، خشک و مختلط دارند. مراقبت از موها نیازمند داشتن روتینی است که در صورت رعایت آن می‌توانید از داشتن موهایی سالم لذت ببرید. یکی از انواع جنس موها، موی مختلط است. در این مقاله قصد داریم به مشخصات و روتین مراقبت از موهای مختلط بپردازیم.

 

موی مختلط چه ویژگی‌ دارد؟

اگر ریشه موی چرب و ساقه و نوک موی خشکی دارید، موهای شما مختلط است.

 

چرا موها مختلط می‌شوند؟

  • موی فر: موهای فر ذاتا خشک هستند. به دلیل فر بودن موها چربی طبیعی روی ساقه پخش نمی‌شود و موها خشک و شکننده می‌شوند.
  • شستشوی زیاد: افرادی که هر روز حمام می‌کنند و موها را می‌شویند، باعث تحریک پوست سر می‌شوند. در این حالت پوست سر حساس و باعث تولید چربی بیشتر می‌شود. شستشوی زیاد چربی طبیعی ساقه موها را نیز از بین می‌برد.
  • اتو و سشوار: استفاده مکرر از اتو و سشوار رطوبت طبیعی موها را از بین برده و ساقه مو را ضعیف می‌کند.
  • آفتاب و باد: تابش مستقیم آفتاب به موها باعث تغییر رنگ، خشکی و سوختن ساقه موها می‌شود. باد شدید نیز یکی از دلایل موی مختلط به شمار می‌رود و سبب از بین رفتن رطوبت موها می‌شود.
 

روتین مراقبتی موی مختلط:

  • شستشوی مو: در هفته دو یا نهایتا سه بار موها را بشویید. برای شستشو از شامپوی مناسب موها استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از شامپوی موهای چرب مونوکر است. این شامپو بدون سولفات و فاقد مواد شیمیایی مضر برای موهاست. هنگام شستشو شامپو را مستقیما روی ساقه نزنید. ابتدا شامپو را با آب مخلوط کرده و بعد به کف سر و ساقه موها بزنید.موها را با آب ولرم رو به سرد آبکشی کنید. آب داغ ساقه موها را خشک‌تر می‌کند.
  • استفاده از ماسک مو: از ماسک موهای آّبرسان برای ساقه موها استفاده کنید. در این مقاله می‌توانید درباره ماسک موی آبرسان LPP مونوکر مطالعه کنید.
  • شانه چوبی: برای شانه کردن موها از شانه و برس چوبی استفاده کنید. شانه چوبی باعث می‌شود چربی طبیعی مو روی ساقه موها پخش شود و مانع خشکی موها می‌شود.
  • بازی کردن با موها ممنوع: دستکاری و بازی کردن با موها را کنار بگذارید. چنگ زدن کف سر نیز باعث تحریک غدد سبابه و تولید چربی بیشتر در کف سر می‌شود.
  • اسپری مو: قبل از شانه کردن بهتر است کمی اسپری  به ساقه و نوک مو بزنید تا گره موها باز شود. برای این منظور اسپری آب برنج، دم کرده بابونه و دم کرده دم اسب فوق العاده است.
  • روغن تراپی: همیشه ساقه موها را با روغن، کرم و یا سرم مرطوب کنید.
 

جمع بندی روتین موی مختلط:

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات مربوط به مراقبت از موهای مختلط را بیان کنیم. در این مقاله نیز می‌توانید درباره از بین بردن چربی کف سر و پیشنهادات مونوکر بیشتر مطالعه کنید. مونوکر تولید کننده محصولات تخصصی برای احیا و درمان موهاست و به همین خاطر برای چربی کف سر نیز محصولاتی را تولید کرده است. در ادامه لینک محصولات مفید برای این مشکل را قرار می‌دهیم تا اطلاعات هر محصول را مطالعه کرده و اقدام به خرید نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 15 =