آسیب‌های مو, درمان و احیای مو, معرفی محصولات تخصصی مو

معجزه از بین بردن شوره سر در منزل

از بین بردن شوره سر

مو از عوامل زیبایی افراد به شمار می‌رود. بنابراین داشتن موهای زیبا و سالم، باعث افزایش اعتماد به نفس شخص می‌شود. شوره سر یکی از عواملی است که ظاهر موها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و سبب ساز حس ناخوشایند در افراد می‌شود. در این مقاله به بررسی از بین بردن و رفع دائمی شوره سر می‌پردازیم. با ما همراه باشید. تا معجزه درمان قطعی شوره سر را به شما معرفی کنیم. قبل از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که شوره سر یکی از رایج ترین مشکلات مو است. که در هر سن و سالی به خصوص جوانان و میانسالان ممکن است رخ دهد. هم چنین شوره سر تا زمانی که با خارش شدید همراه نباشد، ضرری ندارد. پس نیازی به نگرانی در این رابطه نیست.

شوره سر چیست؟

پوست انسان به صورت دائم در حال تغییر و جایگزین کردن سلول‌های قدیمی و مرده با سلول‌های جدید است. تا هنگامی که بدن در شرایط نرمالی قرار داشته باشد، این جایگزینی نمود ظاهری پیدا نمی‌کند. اما زمانیکه بدن دچار مشکلاتی شود، روند جایگزینی با اختلالاتی مواجه می‌شود. و سر شروع به پوسته ریزی می‌کند. شوره سر پوسته‌های سفید یا زرد رنگی هستند. که در اثر عوامل متعددی ممکن است روی سر به وجود آیند.

تفاوت شوره سر با خشکی کف سر:

در قدم اول، ابتدا باید مشکل را بطور دقیق شناسایی کرد. تا بتوان با توجه به مشکل راهکارهای حل آن را ارائه داد. در بعضی موارد کف سر از شدت خشکی شروع به پوسته ریزی می‌کند که با شوره سر متفاوت است. درشوره پوسته ها چرب، بزرگ و اغلب زرد رنگ هستند. هم چنین بر اثر شوره پوست کف سر چرب و قرمز می‌شود. اما اگر پوسته‌ها کوچک و خشک باشند. و خشکی در بقیه قسمت‌های بدن نیز وجود داشته باشد. پوسته‌های ایجاد شده ناشی از خشکی کف سر می‌باشند.

دلایل به وجود آمدن شوره سر:

در قدم دوم باید دلایل به وجود آمدن شوره سر را شناسایی کرد. تا بتوان راهکاری را برای از بین بردن آن ارائه کرد. علل به وجود آمدن شوره هنوز به طور کامل مشخص نیست. پزشکان متخصص دلایل متعددی را عنوان کرده‌اند.

  • مشکلات هورمونی: گاهی بر اثر تغییرات هورمونی بدن دستخوش تغییراتی می‌گردد. که ممکن است روی ایجاد شوره نیز اثر گذار باشد.
  • درماتیت سبورئیک یا اگزما سبورئیک: این بیماری پوست سر را تحریک و دچار چربی شدید می‌کند. بنابراین احتمال ابتلا به شوره بالا می‌رود. در این حالت پوست کف سر قرمز، چرب، و دچار پوسته می‌گردد. اگر بر اثر این بیماری شوره سر رخ دهد معمولا در موهای پشت گوش، ابرو و … نیز شوره دیده می‌شود.
  • یبوست: حتما شنیده‌اید که یبوست مادر بیماری‌هاست. و سبب ساز بسیاری از مشکلات درون بدن می‌شود. در طب سنتی یبوست را یکی از عوامل به وجود آمدن شوره سر معرفی می‌کنند.
  • بیماری: بیماری‌هایی مانند مشکلات کبدی، مشکلات کلیوی، بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس و … هستند. که می‌تواند احتمال ابتلا به شوره را بالا ببرد.
  • قارچ: نوعی قارچ به نام مالاسزیا در سر وجود دارد. این قارچ از چربی کف سر تغذیه می‌کند. در بعضی از افراد ترکیب قارچ با چربی کف سر باعث ایجاد شوره می‌شود.
  • شستشوی نادرست مو: تجمع سلول‌های مرده و چربی روی پوست اگر به درستی شسته و تمیز نشود. احتمال ابتلا به شوره را افزایش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که شستشوی بیش از حد موها باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی و مفید پوست می‌شود.
ادامه علل به وجود آمدن شوره:
  • شانه کردن: شانه کردن ملایم و مرتب سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. بنابراین عدم برس کشیدن بطور مرتب و آرام ممکن است باعث ایجاد شوره گردد.
  • استفاده از محصولات مراقبتی بی کیفیت و نامناسب: محصولات مراقبتی مورد استفاده باید متناسب با نوع پوست و مو همراه باشد. عدم توجه به این نکته باعث بروز آسیب‌های جدی برای مو به خصوص شوره سر می‌شود.
  • خشکی پوست سر: شوره خشک ممکن است بر اثر عدم تعادل آب و هوایی به وجود آید. بنابراین به خصوص در فصل زمستان باید تعادل دمایی محیط بیرون و درون را حفظ کرد.
  • استفاده از ابزارها و محصولات زیبایی: بر اثر استفاده مکرر از تافت، ژل، کرم‌های مو و … و یا استفاده زیاد از ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتوی مو ممکن است شوره سر ایجاد شود.
  • استرس: استرس و بیماری‌های عصبی زمینه ساز ایجاد شوره در سر می‌شوند.
  • رژیم غذایی نادرست: کمبود مواد مغذی و مفید بدن مانند ویتامین B، روی و امگا 6 زمینه را برای ابتلا به شوره فراهم می‌کند.

رفع دائمی شوره سر

شناخت انواع شوره:

شوره سر دو نوع دارد. شناخت انواع شوره و تشخیص آن خود به درمان کمک می‌کند. با ما همراه باشید. تا پس از شناخت انواع شوره به مسئه مهم رفع دائمی شوره سر بپردازیم. برخی از انواع شوره را می‌توان در منزل از بین برد. ولی برخی از آن‌ها نیاز به مراجعه به پزشک متخصص دارند.

شوره خشک: متداول‌ترین نوع شوره، شوره خشک است. معمولا در فصل زمستان رخ می‌دهد. دانه‌های کوچک و سفید رنگی هستند. که به پوست سر نمی‌چسبند.

شوره چرب: شوره چرب بزرگ‌تر است. رنگ زردی دارد و به کف سر می‌چسبد. این نوع شوره معمولا با خارش همراه است. حالت روغنی دارد.

جلوگیری از شوره سر:

با توجه به علت به وجود آمدن شوره می‌توانید احتمال وقوع آن را کاهش دهید. مثلا با کنترل استرس، شستشوی منظم و درست مو، شانه زدن مرتب و آرام، عدم استفاده از محصولات ناسازگار با مو و … می‎‌توانید از ایجاد شوره سر جلوگیری نمایید.

از بین بردن شوره سر در منزل:

راه‌حل‌های زیادی برای از بین بردن شوره سر وجود دارد. تمرکز این مقاله بر روی از بین بردن شوره در منزل است. استفاده از ماسک‌های طبیعی می‌تواند به کاهش شوره سر کمک کند. اما توجه کنید که مدت زمان رفع دائمی شوره سر با استفاده از ماسک‌های طبیعی بسیار طولانی است. در این حین ممکن است ماسکی با نوع پوست و موی شما سازگار نباشد. و شما را مستعد مشکلات بیشتری نماید. با این حال در ادامه چند نمونه ماسک مفید برای کاهش شوره را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از ماسک‌های طبیعی برای از بین بردن شوره در منزل:
  • روغن نارگیل: قبل از حمام با توجه به حجم مو چند قطره روغن نارگیل را به کف سر ماساژ دهید. و پس از یک ساعت بشویید.
  • لیموترش: در حمام چند قطره لیمو ترش را کف سر ماساژ دهید. و پس از چند دقیقه بشویید.
  • نمک دریا: دو قاشق نمک دریا را در یک لیوان آب مخلوط کنید. روی سر بریزید. و پس از ده دقیقه شستشو دهید.
  • سرکه سیب: سرکه سیب را با نسبت مساوی با آب ترکیب کنید. روی کف سر بریزید. به آرامی ماساژ دهید. بعد از ده دقیقه آبکشی کنید. در هفته دو بار می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.
  • آلوئه ورا: مقداری از ژل آلوئه ورا را با مخلوط کن میکس نمایید. نیم ساعت قبل از حمام و یا قبل از شامپو به کف سر بزنید.
  • سیر: چند حبه سیر را رنده کرده و به کف سر بمالید. برای بوی بد سیر می‌توانید آن را با عسل مخلوط نمایید.
  • خطمی: دو قاشق از ختمی و یک لیوان آب را ترکیب کنید. جوشانده غلیظی از این گیاه تهیه کنید. قبل از حمام به کف سر ماساژ دهید. این ترکیب برای کاهش چربی سر نیز فوق‌العاده عمل می‌کند.
  • رزماری: دو قاشق گیاه رزماری را با یک لیوان آب ترکیب کنید. جوشانده غلیظی از رزماری آماده کنید. و به کف سر ماساژ دهید. استفاده از این جوشانده به کاهش ریزش مو و رویش مجدد کمک می‌کند.

آیا شوره سر باعث ریزش می‌شود؟

خیر. شوره سر باعث ریزش مو نمی‌شود. اما عواملی که سبب ایجاد شوره شده‌اند، ممکن است باعث ریزش مو نیز شوند.

آیا عدم رعایت بهداشت باعث شوره مو می‌شود؟

خیر. عدم رعایت بهداشت باعث شوره نمی‌شود. اما شستشوی نادرست مو از دلایل ایجاد شوره سر است.

بهترین روش درمان شوره چیست؟

بهترین روش درمان قطعی شوره برای هر شخص متفاوت است. روش مناسب با توجه به نوع شوره و شدت شوره تعیین می‌شود.

درمان شوره چقدر طول می‌کشد؟

برای رفع دائمی شوره سر باید صبور باشید. رفع شوره فرآیند طولانی دارد. با توجه به روش درمان بین یک ماه تا چند ماه به طول می‌انجامد. معمولا روش‌های طبیعی مدت زمان بیشتری را برای درمان نیاز دارند. پس از اتمام درمان باید مراقب بازگشت شوره بود. در برخی از افراد نیز شوره کاملا از بین نرفته و فقط کاهش می‌یابد.

آیا نوزادان به شوره سر مبتلا می‌شوند؟

در نوزادان ممکن است در ماه اول پس از تولد شوره رخ دهد. معمولا شوره نوزادان با شستشوی صحیح و روغن بچه از بین می‌رود. اگر علائمی مانند عفونت و خارش، ترک پوست، تورم و خونریزی رخ داد، باید به پزشک اطفال مراجعه شود.

آیا استفاده از شامپوهای ضد شوره کمک کننده است؟

برای استفاده از شامپوهای ضد شوره باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. به دلیل وجود ترکیبات مختلف در این نوع شامپوها، با توجه به نظر پزشک باید از آن‌ها استفاده کرد. در بعضی موارد ممکن است خود شامپو باعث تشدید علائم شوره شود. در این صورت با تعویض شامپو مشکل رفع می‌شود.

معجزه رفع دائمی شوره سر با مونوکر:

مونوکر برای مشکل آزار دهنده شوره سر درمان قطعی برای شما در نظر گرفته است. از بین بردن شوره سر را به متخصصان مونوکر بسپارید. خواهید دید که از نتیحه رضایت کافی را کسب می‌کنید.

محصول اولی که معرفی می‌کنیم، پک اکسیر درمان شوره سر مونوکر است. اکسیر درمان شوره سر ضد التهاب، ضد شوره و لایه بردار قوی می‌باشد. این اکسیر فاقد مواد شیمیایی مضر و حساسیت زا است. و تمامی افراد می‌توانند از آن اسفاده کنند. پس از حمام می‌توانید از این محصول استفاده نمایید. و شاهد درمان قطعی شوره سر خود باشید.

محصول بعد و تاثیر گذار برای از بین بردن شوره سر، شامپو موی چرب مونوکر است. این شامپو فاقد سولفات است. با ترکیباتش چربی سر را کنترل می‌کند. با کاهش چربی سر، شوره سر نیز کاهش چشم گیری پیدا می‌کند. شامپوی موی چرب حاوی هم رزماری است. که در کاهش چربی سر، کاهش شوره، کاهش ریزش و رویش مجدد مو تاثیر بسزایی دارد.

مونوکر محصولات را با ضمانت رفع کامل شوره عرضه می‌کند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه استفاده محصول به صفحه اختصاصی محصولات مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =