مراقبت از مو

چرا باید از ماسک مو استفاده کنیم؟

فواید ماسک مو

موی سر یکی از عوامل زیبایی هر فرد به شمار می‌رود. بنابراین مراقبت از موها اهمیت بسیار زیادی در زندگی هر شخص دارد. و همه اشخاص به خصوص زنان همواره به دنبال راهی برای نگهداری و مراقبت از موهایشان هستند. مراقبت از مو مراحل بسیاری دارد. و نیازمند یک روتین منظم و دقیق است. یکی از محصولاتی که استفاده از آن در روتین همیشگی مو توصیه می‌شود، ماسک مو است. بنابراین موضوع این مقاله فواید ماسک مو، انواع ماسک مو و نحوه استفاده از آن می‌باشد.

 

فواید ماسک مو:

ماسک مو یکی از محصولات مراقبتی مو است. استفاده از ماسک مو به تنهایی سبب بهبود وضعیت موها نمی‌شود. اما استفاده از آن در روتین همیشگی مو، به شدت برای تقویت و ترمیم مو مفید است. معمولا ماسک موها با توجه به محتویاتشان فواید مختلفی دارند. به طور کلی ماسک مو فواید بسیاری مانند بهبود سلامت پوست سر، کاهش وزی مو، کاهش آسیب و شکنندگی موها، براقی، نرمی و درخشندگی موها را داراست.

 

انواع ماسک مو:

ماسک موها معمولا به دو دسته کلی طبیعی و شیمیایی تقسیم بندی می‌شوند. استفاده از ماسک موی طبیعی به سلامت موها کمک بسیاری می‌کند. اما تهیه آن مشکل است و برای هر بار استفاده باید آن را به صورت تازه تهیه و ترکیب کرد. هم چنین در صورت ناسازگاری یکی از محتویات ماسک موی طبیعی با مو، وضعیت موها خراب‌تر خواهد شد. بنابراین معمولا افراد تمایل زیادی به استفاده از ماسک موهای آماده نشان می‌دهند. تمرکز این مقاله نیز بروی استفاده از ماسک‌های آماده است. ماسک موهای آماده با توجه به محتویات، معمولا به سه دسته کلی آب رسان، پروتئین رسان و ترمیم کننده طبقه بندی می‌شوند.

 

نحوه استفاده از ماسک مو:

گفتیم که ماسک موها انواع بسیاری دارند. برخی ماسک‌های مو برای استفاده در حمام (نیاز به شستشو) و بعضی دیگر برای پس از حمام (بدون نیاز به شستشو)  مناسب هستند. بنابر نوع استفاده، نحوه استفاده از آن نیز تغییر خواهد کرد. نحوه استفاده از ماسک‌های آماده معمولا روی جعبه آن درج شده است. قبل از استفاده به طور کامل نحوه استفاده را مطالعه نمایید.

برای استفاده از ماسکهای درون حمام قبل از استفاده باید موها را با آب گرم شستشو داد. تا کوتیکول مو باز شود و ماسک به درون مو نفوذ کند. و پس از استفاده از ماسک باید موها را با آب سرد شست. تا کوتیکول مو بسته شود. معمولا استفاده از ماسک مو یک بار در هفته توصیه می‌شود.

 

ماسک موی مونوکر:

مونوکر تولید کننده تخصصی محصولات درمانی مو است. به همین سبب تعدادی ماسک مو نیز تهیه و تولید کرده است. ماسک موهای مونوکر علاوه بر تقویت موها، خاصیت درمانی نیز دارند و ترمیم کننده مو هستند. مونوکر 5 نوع ماسک مو تولید کرده است. که هم برای استفاده به عنوان محصول مراقبتی در منزل و هم برای تراپی در سالن‌ها به کار برده می‌شوند. در مقالات بعدی به معرفی هر کی از ماسک موهای مونوکر به طور مجزا می‌پردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 10 =