مراقبت از مو

چطور برای مراقبت از مو هامون روتین خوبی داشته باشیم؟

موها بخش مهمی از بدن هر انسان هستند. که روی زیبایی فرد تاثیر خیلی زیادی دارند و دارای حساسیت زیادی نیز هستند. مراقبت از موها بسیار سخته. اما با رسیدن به نتیجه دلخواه میشه شدت این سختی رو کاهش داد. مراقبت از مو و جلوگیری از آسیب دیدن مو به روتین مخصوصی نیاز دارد. قدم اول در طراحی و ساخت یک روتین مراقبت از مو، شناخت کامل جنس مو، نیاز مو و آسیب‌های مویی است. در ادامه مقاله به بررسی انواع جنس و نیازهای مو می‌پردازیم. در این مقاله آسیب‌های مویی رو نیز توضیح دادیم که می‌تونید مطالعه کنید.

 

شناخت مو و انتخاب روتین مراقبت از مو:

  • جنس مو: 

    محصولات مراقبت از مو با توجه به جنس هر مو تولید شده و دارای محتویات به خصوصی هستند. بنابراین شناخت جنس مو برای داشتن روتین مراقبت از مو ضروری است.

  1. موی نرمال: افرادی که دارای موی نرمال هستند، دو روز بعد از حمام چربی کف سر رو تجربه می‌کنند. مقدار این چربی کمه و بعد از 3 روز به حمام نیاز پیدا می‌‌کنند.
  2. موی خشک: این نوع از مو پس از یک هفته هم چرب نمیشه. و نیازی به شستشو در موی خشک احساس نمیشه.
  3. موی چرب: موهای چرب در کمتر از 3 روز چرب شده و نیاز به حمام و شستشو دارند.
  • نیاز مو: 

    نیاز مو یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب محصولات مراقبتی و ساخت روتین مراقبت از مو است. بنابراین باید تشخیص نیاز مو رو بلد باشید. کمبودها روی سلامت مو تاثیر دارند و باعث آسیب‌های زیادی می‌شوند. بنابراین شناخت و حفظ تعادلشون خیلی مهمه. برای این کار بعد از حمام و زمانی که از هیچ محصولی استفاده نکردید، از قسمت‌های مختلف سر چندین تار مو جدا کنید. دو طرف تار مو رو بگیرید و بکشید. در این مرحله چند حالت ممکنه پیش بیاد.

  1. کمبود پروتئین: اگر تار مو کش اومد و کنده شد، مو کمبود پروتئین داره. و اگر کش اومد ولی کنده نشد و حالت فنری و چروک پیدا کرد، نیز کمبود پروتیئن داره.
  2. کمبود رطوبت: اگر تار مو بدون کش اومدن کنده شد، مو کمبود رطوبت داره.
  3. متعادل: و اگر تار مو کش اومد و به حالت اولیه برگشت، مو در تعادله.
  • میزان ریزش: 

    میزان مویی که پس از شانه زدن، روی برس هست رو حدودی بشمارید و تخمین بزنید. برای طراحی یک روتین مراقبت از مو، نیازه که بدونید دچار ریزش شدید هستین یا نه.

  • ضخامت مو:

    ضخامت همه موهای سر یکسان نیست. برای تست ضخامت مو، بهتره با قیچی از نواحی مختلف مو رو جدا و تست کنید. پس از اون تار موها رو بین انگشتان بگیرید و بکشید. ضخامت تارهای مو به سه دسته نازک، متوسط و ضخیم تقسیم بندی میشه. برای انتخاب محصول مراقبتی و داشتن روتین مراقبت از مو باید ضخامت تار موها رو هم بدونید.

 

جمع بندی:

در ابتدای مقاله گفتیم که برای داشتن موهای سالم و شاداب باید یک روتین مراقبت از مو با توجه به جنس، نیاز و آسیب موها داشته باشیم. در مقاله امروز درباره شناخت مو صحبت کردیم. و در مقالات بعدی قراره به شما کمک کنیم که روتین روزانه، هفتگی و ماهانه مناسبی رو برای خودتون پیدا کنید و داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =