مراقبت از مو, معرفی محصولات تخصصی مو

چطور در خانه موهامون رو ویتامینه کنیم؟

کمبود ویتامین مو

در گذر زمان ممکن است بر اثر عوامل مختلفی موها دچار آسیب‌های فراوانی شوند. این آسیب‌ها به صورت خشکی و شکنندگی، نازک شدن تار مو، بی حالتی و کدری مو خود را نشان می‌دهند. در این مقاله به معرفی آسیب‌های مو و علل رخداد آن‌ها پرداختیم. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در مشکلات مو، کمبود ویتامین موها است. در مقاله پیش رو قصد داریم روش‌های ویتامینه کردن موها، به خصوص ویتامینه مو در منزل را شرح دهیم.

 

ویتامین تراپی مو چیست؟

اساسا تغذیه رسانی به مو و تقویت ساقه مو به ویتامین تراپی یا ویتامینه معروف است. ویتامینه مو با مزوتراپی متفاوت است. در مزوتراپی مواد مغذی روی ریشه مو و در ویتامینه تغذیه روی ساقه مو تاثیر می‌ گذارند. رساندن ویتامین کافی به مو ها در هر سنی و برای تمامی افراد واجب است. در واقع ویتامینه مو ضرری برای هیچ فردی نداشته و همه افراد قادر به انجام این کار هستند.

 

ویتامینه چه تاثیراتی روی مو دارد؟

همان طور که کمبود ویتامین مو، برای مو مشکلات بسیار زیادی را به وجود می‌آورد، ویتامین رسانی به مو تعداد زیادی از مشکلاتی مویی را رفع می‌کند. ویتامنیه مو باعث ترمیم ساقه مو، درخشندگی و خوش حالتی، ضخیم شدن تار مو، آب رسانی مو، جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد قدی مو می‌شود.

 

ویتامینه مو به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

  1. ویتامینه مو در سالن‌ های زیبایی
  2. ویتامینه مو در منزل با ماسک‌ های طبیعی
  3. ویتامینه مو در منزل با محصولات مویی ویتامین دار
 

ویتامین رسانی به بدن با خوراکی:

این روش جز روش‌های معمول برای ویتامینه مو به حساب نمی‌آید. اما کمبود ویتامین در بدن روی کمبود ویتامین مو تاثیر مستقیم دارد. بنابراین با رساندن ویتامین به بدن کمبود های مو نیز جبران خواهد شد. در ادامه چند نمونه از ویتامین‌های ضروری و مفید برای بدن و مواد خوراکی سرشار از این ویتامین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 
  • ویتامین A: مهم ترین ویتامین مورد نیاز برای بدن و موها ویتامین A است. در زرده تخم مرغ، اسفناج پخته و برگ زردآلو خشک از این ویتامین به وفور یافت می‌شود. ویتامین A برای رطوبت رسانی به مو و جلوگیری از خشکی مو تاثیر زیادی دارد.
  • ویتامین C: این ویتامین در مرکبات، توت فرنگی و کیوی وجود دارد. استفاده از ویتامین C از خشکی مو جلوگیری می‌کند، مانع از سفیدی زود رس موها شده و برای رشد قدی موها بسیار موثر است.
  • ویتامین E: در ماهی، شیر، بادام زمینی و سیب زمینی مقدار زیادی ویتامین E وجود دارد. ویتامین E برای مرطوب شدن پوست و گردش خون بسیار مفید است و از خشکی و زبری مو جلو گیری می‌کند.
  • ویتامین B7: این ویتامین در تخم مرغ، گل کلم، گردو، بادام و موز وجود دارد. ویتامین B7 برای تقویت موها و پر پشتی آن‌ها بسیار موثر است. و از آسیب دیدگی و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین B12: در تخم مرغ، ماهی، پنیر، شیر و ماست مقدار زیادی از این ویتامین وجود دارد. این ویتامین برای جلو گیری از ریزش مو تاثیر به سزایی دارد.
 

*نکته مهم: در کنار تمامی مواد مغذی طبیعی استفاده از قرص‌های مولتی ویتامین‌ و یا قرص‌های ویتامین مجزا به سریع تر شدن این روند کمک می‌کند.

 

ویتامینه مو در سالن‌های زیبایی:

یکی از روش‌های ویتامین تراپی موها و جلوگیری از آسیب‌های مو، ویتامینه در سالن‌ها و کلینیک‌های زیبایی و توسط متخصصان این کار است. هزینه انجام ویتامینه به حجم و قد مو و مواد مورد استفاده در ویتامین تراپی بستگی دارد و رقم یکسانی را نمی‌توان بیان کرد.

 

ویتامینه مو در منزل با ماسک‌های طبیعی:

ویتامین تراپی مو در خانه با استفاده از ماسک‌های طبیعی، از روش‌های ویتامینه کردن موها است. استفاده از ماسک‌های طبیعی به جلوگیری از کمبود ویتامین مو کمک فراوانی می‌کنند. اما مدت زمان استفاده از آن‌ها بسیار طولانی است. یعنی برای اثر گذاری بیشتر، نیاز مند استفاده مداوم و طولانی مدت هستند. و هم چنین از معایب این روش، ناسازگاری بعضی ماسک‌ها با برخی افراد است. ناسازگاری ماسک‌های طبیعی ممکن است آسیب‌ های بیشتری را برای مو به وجود آورند. در ادامه چند نمونه از ماسک موهای بسیار موثر برای کمبود ویتامین مو را معرفی می‌کنیم.

 
روغن تراپی با روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب و ویتامین E بسیار زیادی است. استفاده از روغن نارگیل برای روغن تراپی آب رسان فوق‌العاده ای است و به تقویت ساقه مو کمک بسیار زیادی می‌کند. برای استفاده از آن حدود 10 دقیقه قبل از حمام موهای خود را با روغن نارگیل ماساژ داده و سپس بشویید.

کمبود ویتامین مو
ماسک شیر و عسل

عسل حاوی کراتین است و باعث تقویت و جلوگیری از شکنندگی موها می‌شود. هم چنین خاصیت ضد التهابی دارد و برای کف سر بسیار مفید است. ترکیب 2 فنجان شیر و 2 قاشق غذاخوری عسل و قرار دادن روی مو به مدت 20 دقیقه یک ترکیب فوق‌العاده است و به سلامت موها کمک فراوانی می‌کند.

کمبود ویتامین مو
ماسک روغن زیتون و موز

موز سرشار از پتاسیم است و برای تقویت مو و تنظیم PH سر فوق العاده عمل می‌ کند. روغن زیتون نیز به دلیل دارا بودن ویتامین E به براق شدن و شفافیت مو کمک زیادی می‌کند. یک عدد موز رسیده را له کرده و با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید. به مدت 15 دقیقه روی موها قرار دهید و سپس بشویید.

کمبود ویتامین مو
ماسک زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ هاست. به همین سبب از آسیب‌ های مو جلو گیری می‌کند. برای تهیه این ماسک زرده تخم مرغ را خوب بهم بزنید و روی موها بزنید. پس از یک ساعت با آب ولرم شستشو دهید.

کمبود ویتامین مو
ماسک ماست

اسید لاکتیک موجود در ماست به آب رسانی مو، جلو گیری از مو خوره و اکسیژن و تغذیه رسانی به کف سر کمک می‌کند. برای درست کردن این ماسک یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و روی موها ماساژ دهید. پس از ده دقیقه می‌توانید این ماسک را بشویید.

کمبود ویتامین مو
ماسک عسل و آووکادو

برای استفاده از این ماسک ژل آووکادو را جدا کرده و با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. به مدت نیم ساعت روی مو بمالید و سپس به خوبی بشویید.

کمبود ویتامین مو
ماسک شیر نارگیل

برای استفاده از این ماسک شیر نارگیل را با روغن زیتون مخلوط کنید و روی مو بمالید. به مدت 20 دقیقه مانده و سپس خوب بشویید.

کمبود ویتامین مو
ماسک آب جعفری

برای تهیه این ماسک یک فنجان از آب جعفری را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. به مدت یک ساعت روی مو نگه داشته و سپس به خوبی بشویید.

کمبود ویتامین مو
ماسک آلوئه ورا و گوجه فرنگی

برای استفاده از این ماسک باید مقداری ژل آلوئه ورا را با عسل ترکیب کنید و سپس آب گوجه را به آن اضافه کنید. این ماسک را به ریشه و ساقه مو مالیده و پس از 45 دقیقه به خوبی بشویید.

کمبود ویتامین مو

 

ویتامینه مو در منزل با محصولات مویی ویتامین دار؛ پیشنهاد مونوکر:

از بین روش‌ های ذکر شده بری رفع کمبود ویتامین مو در منزل، استفاده از محصولات مویی ویتامین دار سریع ترین راه حل مشکل است. محصولات مراقبت از موی حاوی ویتامین شامل شامپو، ماسک، نرم کننده و … هستند. از آن جا که مونوکر برای هر یک از مشکلات مو چاره‌ ای اندیشیده، برای جبران کمبود ویتامین مو نیز شامپویی را تولید کرده است. در ادامه به معرفی شامپوی ویتامینه مونوکر می پردازیم.

 

شامپو ویتامینه مونوکر راه حل کمبود ویتامین مو:

شامپو ویتامینه مونوکر حاوی مواد مغذی و موثری است. که به تغذیه و تقویت موها کمک می‌کند. استفاده از این شامپو بافت مو را استحکام بخشیده و باعث ضخیم شدن تار موها می‌شود. در عین حال که موها را نرم می‌کند، به درخشندگی، شفافیت و براق شدن موها نیز کمک به سزایی می‌کند. شامپو ویتامینه مونوکر به طور تخصصی برای رفع آسیب‌ های ناشی از کمبود ویتامین مو تولید شده است. برای استفاده روزانه بسیار مناسب می‌ باشد. این شامپو فاقد سولفات است و PH پوست سر را نیز تنظیم می‌ کند. تمامی افراد می‌توانند از شامپو ویتامینه استفاده کنند اما برای مو های زبر و خشک عالی عمل می‌کند.

  شامپو ویتامینه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =