مراقبت از مو, معرفی محصولات تخصصی مو

برای رشد سریع مو چیکار کنیم؟

برای رشد سریع مو چیکار کنیم

در زمان تولد تمامی فولیکول‌های مویی که قراره رشد کنند، روی سر وجود دارند. اما در اثر مراقبت‌های نا درست و یا عوامل دیگه ممکنه موها آسیب ببینند، ریزش پیدا کنند و دچار مشکلات بدتری شوند. در این مقاله می‌تونید انواع آسیب‌های مویی و روش‌های درمان آن‌ها رو مطالعه کنید. اما در مقاله امروز قصد داریم درباره یک مشکل عمده و اساسی صحبت کنیم. تقریبا تمامی افراد دوست دارند موهای پر پشت و بلندی داشته باشند. اما رسیدن به این خواسته شیرین و دل چسب، کمی سخته. توی این مقاله می‌خوایم بگیم برای رشد سریع مو باید چیکار کنیم؟

 

رشد موها به صورت نرمال:

موهای انسان به صورت نرمال در ماه حدود 1.5 تا 2 سانتی متر رشد می‌کنه. اما ممکنه بر اثر عوامل زیادی، رشد موها متوقف و یا کمتر از مقدار نرمال بشه. بنابراین علاوه بر روتین همیشگی باید اقدامات دیگری هم انجام داد. تا موهایی سالم و بلند داشته باشیم.

 

برای رشد سریع مو باید چیکار کنیم؟

عجله نکنید! برای رسیدن به پاسخ این سوال باید صبر داشته باشید.

آزمایش و تشخیص بیماری

در قدم اول همیشه و برای تمامی مشکلات مو بدون استثنا، باید آزمایش بدین. تا مطمئن بشین مشکل داخلی یا بیماری خاصی ندارین. بیماری‌های مانند تیروئید، تغییرات هورمونی بدن، افسردگی و استفاده از داروهای خاص، بدن رو وارد تغییراتی می‌کنه که یکی از اونا کاهش رشد مو هست. اگر بیماری و مشکلی وچود داشت، اول باید اونو درمان کنین. چون اگر درمان نشه، هیچ کدوم از راه‌حلای بعدی که قراره بگیم، به کارتون نمیاد و فایده‌ای نداره.

دو برابر کردن مراقبت از موها

در ادامه یک سری راه حل بهتون میدم که می‌تونه به افزایش سرعت رشد مو کمک کنه. با رعایت کردن همه این موارد که خیلی هم سخت نیستن، می‌توانین نتیجه دلخواه رو بگیرین.

  • ماساژ کف سر: وقتی کف سر رو ماساژ میدید، گردش خون زیاد میشه. و باعث میشه مواد مغذی به فولیکول‌های مو برسن. ماساژ سر رو هم به صورت خشک و هم پس از استفاده از ماسک‌های طبیعی یا روغن تراپی می‌تونید انجام بدید.
  • وسایل حرارتی ممنوع: استفاده از سشوار، اتو و بابلیس باعث میشه ساقه موها خیلی خشک بشه. به همین خاطر موخوره ایجاد میشه و شکنندگی مو زیاد میشه. پس سعی کنید استفاده از این ابزارها رو کنار بزارید.
  • شستشو با آب داغ ممنوع: آب داغ باعث آسیب دیدن پوست سر و ساقه موها میشه. فولیکول‌های مو تحت تاثیر قرار می‌گیرن و رشد موها با مشکل مواجه میشه.
  • شانه زدن روزانه: برس کشیدن روزانه باعث افزایش سرعت رشد موها میشه. در مقاله‌ای جداگونه براتون روش صحیح برش کشیدن رو آموزش میدم.
  • روغن تراپی: روغن تراپی با روغن‌هایی که باعث تقویت و رشد سریع مو میشن، رو دست کم نگیرید و حداقل هفته‌ای دو بار انجامش بدین.
  • استفاده از ماسک‌های طبیعی: بعضی از ماسک‌های طبیعی تاثیر خیلی زیادی روی افزایش سرعت رشد مو داره. در ادامه به صورت خلاصه براتون طرز تهیه و استفاده از چندین ماسک رو توضیح میدم.

 

ماسک‌های طبیعی برای تقویت و رشد سریع مو:

  1. آب پیاز: یک ماسک عالی برای رشد سریع مو ماسک پیازه. دوتا پیاز متوسط رو باید بلند کنید. و با کمی روغن جوجوبا ترکیب کنید. (دستور اصلی ماسک با روغن نارگیله اما به همه نمیسازه. برای اطمینان بهتره از روغن جوجوبا استفاده کنید.) روی حرارت فقط کمی گرمش کنید. از صافی رد کنید و اجازه بدید سرد بشه. بعد به کف سر بزنید و ماساژ بدین. پس از یک ساعت هم می‌تونید بشویید. *** ترکیب پیاز با آلوئه ورا و ترکیب پیاز با عسل هم برای تقویت فولیکول‌های مو عالی عمل می‌کنه.
  2. آب برنج: آب برنج حاوی ویتامین‌های بسیار زیادیه که برای موها خیلی مفیدن. می‌توانین آب برنج در حال جوش رو رو بردارین. اجازه بدید سرد بشه و به ساقه مو بزنید.
  3. آب برنج و آب پیاز: ترکیب آب برنج و آب پیاز با روغن بنفشه یا رزماری برای تقویت ریشه مو خیلی خوبه. از این ماسک غافل نشید و سعی کنید هفته‌ ای یک بار ازش استفاده کنید.
  4. آب سیب زمینی: ترکیب آب سیب زمینی، تخم مرغ و عسل یک ماسک عالی برای تقویت و رشد سریع موهاست.
  5. تخم مرغ: زرده تخم مرغ و عسل و روغن زیتون رو اگر مخلوط کنید، یک ترکیب عالی به دست میاد که برای مو ها خیلی مفیده. فقط حواستون باشه برای شستشوی این ماسک از آب داغ استفاده نکنید.
  6. نمک دریا: بعد از شامپو زدن نمک دریا رو با آب ترکیب کنید. به عنوان اسکراب کف سر رو باهاش ماساژ بدین.
  7. رزماری: رزماری یکی از گیاهانیه که برای اکثر مشکلات مو مفیده. استفاده از روغن رزماری یا جوشونده رزماری برای تقویت و رشد مو، کاهش چربی سر، رفع خارش و شوره سر خیلی خوبه.

 

برای رشد سریع مو با مونوکر دوست باشید!!!

الان دیگه به قسمت جذاب مقاله امروز رسیدیم. هدف مقاله امروز این بود که بفهمیم برای رشد سریع مو باید چیکار کنیم. مونوکر محصولات تخصصی برای رفع مشکلات مویی رو تولید میکنه. و برای تقویت و رشد سریع مو هم راه حلی رو برای شما داره. مونوکر اکسیر تقویت و رشد سریع مو رو تولید کرده. این اکسیر با محتویاتی که داره، به صورت تضمینی در جهت افزایش سرعت مو قدم برمیداره. تمام محتویاتش فولیکول‌های مو و ساقه مو رو تحریک می‌کنند و باعث تقویت موها میشه. البته این اکسیر خواص دیگه‌ای مانند ویتامینه و نرم کردن مو، آبرسانی مو، جلوگیری از خشکی، شکنندگی و ایجاد موخوره هم داره. هم چنین خاصیت ضد التهابی داره و زخم و خشکی شدید کف سر رو بهبود میده. اکسیر تقویت و رشد سریع موی مونوکر فاقد هر گونه مواد شیمیایی و حساسیت زا است. پس با خیال راحت می‌ تونید ازش استفاده کنید. طرز استفاده آسان این محصول باعث شده حسابی محبوب بشه و طرف داران زیادی رو پیدا کنه. برای خرید این محصول تردید نکنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =