آسیب‌های مو, مراقبت از مو, معرفی محصولات تخصصی مو

فصل زمستان و سشوار کشیدن موها

خشک کردن مو در فصل زمستان

اکثریت با این باورند که سشوار کشیدن موها آسیب بسیار زیادی برای موها به همراه دارد. اما ضرری که خیس ماندن تارهای موها دارد، به مراتب بدتر از سشوار کشیدن موهاست. در فصل زمستان موها بدون سشوار و خشک کردن ساعت‌های طولانی خیس باقی می‌مانند و مشکلات بسیار زیادی رو برای مو به وجود می‌اورند. به خصوص اگر موهای بلند و پر پشتی داشته باشید، به سرعت و در هوای آزاد خشک نمی‌شوند. اما سشوار موها قائده و قانونی داره، که اگر رعایت بشه آسیب‌های ناشی از اون رو کم می‌کنه. پس در این مقاله به بحث خشک کردن مو در فصل زمستان می‌پردازیم.

مضرات خیس ماندن موها:

در ابتدا بهتره درباره مضرات خیس موندن موها صحبت کنیم؛ تا با خیال راحت و بدون ترس و استرس از سشوار استفاده کنید. مشکلاتی که خیس بودن مو ایجاد می‌کنه، فقط محدود به مو نمیشه و روی بدن هم اثرات بدی به جای می‌گذاره. به عنوان مثال باعث پوسیدگی و آسیب تارهای مو، ریزش مو، قارچ کف سر، سردرد، موخوره، وزی، سردی سر، کاهش ایمنی بدن و بیماری و … می‌شود.

 

عوارض خیس موندن مو

 

قوانین استفاده از سشوار برای خشک کردن مو:

در ادامه مقاله قصد داریم نکات بسیار مهمی رو درباره خشک کردن مو ها با سشوار در فصل زمستان بهتون بگیم. که اگر رعایت بشه می‌تونید سشوار کشیدن بدون آسیبی رو تجربه کنید.

  • هیچ وقت، تاکید میکنم هیچ وقت زمانی که موهاتون خیسه و آب داره، سشوار نکشید. اول 70 درصد از رطوبت موها رو با حوله بگیرید و بعد سشوار بکشید.
  • از محصولات ضد حرارتی قبل از سشوار مانند اسپری و کرم‌ها استفاده کنید. که حرارت ناشی از سشوار به موها آسیب نزنه. خبر خوب اینکه در انتهای مقاله یه محصول حرارتی فوق العاده خوب بهتون معرفی می‌کنم.
  • موها رو آروم شونه بکشید. به خاطر خیسی مو و باز شدن منافذ سر، موهای خیس سست‌ هستند و اگر محکم شانه بکشید، مو کنده میشه.
  • باد سشوار رو روی ملایم تنظیم کنید؛ تا خیلی گرم و یا خیلی سرد نباشه.
  • فاصله سشوار با سر رو تنظیم کنید. لازم نیست سشوار رو به کف سر بچسبونید و حداقل 20 سانتی متر از موها فاصله بدید.
  • در حین سشوار کشیدن مرتب جابجاش کنید که باد روی یک نقطه متمرکز نشه. و مدام توی موهاتون دست بکشید تا باد سشوار به تمام قسمت‌ها برسه و پروسه خشک کردن طولانی نشه.
  • تعداد دفعات استفاده از سشوار رو کاهش بدید تا تعادل برقرار بشه.

معرفی کرم موی ضد حرارت مونوکر:

کرم پروتئینه مونوکر برای بعد از حمام مورد استفاده قرار می‌گیره. کرم موی مونوکر فواید بسیار زیادی از جمله ترمیم موی خشک و دارای آسیب داره. اما مهم‌ترین قابلیتی که داره و در این مقاله می‌تونیم ازش یاد کنیم، خاصیت ضد حرارتی کرم است. کرم پروتئینه مونوکر ضد حرارت است و می‌توان روی موی خیس و قبل از سشوار از آن استفاده کرد. البته از دیگر خواص کرم پروتئینه مونوکر نیز نباید غافل شد. کرم پروتئینه بعد از حمام مونوکر خواص دیگری نظیر درخشان کننده، افزایش لطافت، از بین بردن وز مو، جلوگیری از موخوره و تثبیت رنگ مو را دارد.

جمع بندی:

با رعایت نکات این مقاله و استفاده از کرم موی حرارتی مونوکر می‌تونید آسیب‌های ناشی از سشوار رو به حداقل برسونید. مراقبت از موهاتون رو جدی بگیرید:)))

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =