مراقبت از مو

روتین روزانه مو برای داشتن موهای سالم

روتین روزانه مو

حتما همتون جمله معروف پیشگیری بهتر از درمانه رو برای یک بار هم که شده، شنیدید. ما اینجاییم تا باهم برای داشتن موهای سالم تلاش کنیم تا موهامون دچار آسیب‌های مختلفن نشن. در مقاله مراقبت از موها گفتیم که برای داشتن موهایی سالم و شاداب باید روتین مناسبی رو داشته باشیم. روتین‌های بسیار زیادی برای مراقبت از مو وجود داره. امروز قراره باهم درباره روتین روزانه مو ها بیشتر یاد بگیریم. در واقع یک سری کارها هستند که با رعایت کردن اون‌ها به صورت روزانه می‌تونیم موهایی سالم داشته باشیم. جذاب شد… نه؟! بریم ببینیم باید چیکار کنیم. با ما همراه باشید.

 

استفاده از روغن مو:

هر روز ساقه موهاتون رو با چند قطره روغن چرب کنید. این کار از خشکی و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کنه. در مقاله موخوره گفتیم که علت اصلی ایجاد اون، خشکی بیش از حد موهاست. ولی حواستون باشه بیش از اندازه از روغن استفاده نکنید. مقدار روغن مورد نیاز و مناسب برای استفاده روزانه با توجه به قد و حجم مو معمولا بین 3 تا 10 قطره هست.

 

شانه زدن مو:

یکی از کارهایی که در روتین روزانه مو ضروریه، شانه زدن مو هست. شما هر روز باید موهاتون رو شونه بزنید تا از گره مو جلوگیری کنید. بهتره برای این کار از برس یا شانه چوبی استفاده کنید که موها دچار الکتریسیته نشن. یادتون باشه وقتی موها کاملا خشکه اونا رو شانه نکنید. قبل از برس کشیدن چند قطره روغن بزنید یا از اسپری‌های گره باز کن استفاده کنید. از پایین موهارو شانه بکشید تا گره‌های مو بیشتر نشن.

 

ماساژ کف سر:

ماساژ کف سر رو به روتین روزانه مو هاتون اضافه کنید. روزانه بین 5 تا 15 دقیقه کف سرتون رو ماساژ بدید تا خون توی سر گردش پیدا کنه و فولیکول‌های مو تقویت بشن. اگر ماساژ سر براتون ممنوع هست، روزی یک بار سرتون رو از تخت آویزون کنید.

 

موها رو ببندید:

در طول روز نباید موهاتون دائما باز باشه. اکثر ساعت‌های روز سعی کنید موهارو جمع کنید یا ببندید. بهترین روش برای بستن مو هم، بافت مو است. بافتن مو باعث میشه موها از موخوره و الکتریسیته و سایر آسیب‌ها در امان باشن. اما در حالت خیس موهارو نبافید. به موها استراحت بدین و در طول روز حتما موهارو باز کنید. موقع خواب موهارو ببندید تا با بالش تماس نداشته باشن و الکتریسیته نگیرن. اگر موهای خیلی کوتاهی دارید، از کلاه یا روسری ساتن موقع خواب استفاده کنید.

 

با موی خیس نخوابید:

اگر این مورد رو توی روتین روزانه مو رعایت نکنید، دچار آسیب‌های مویی شدید میشید. پس حواستون باشه که رعایت کردن این نکته رو جدی بگیرید. در این مقاله درباره ضررهای خیس موندن موها نوشتیم.

 

آفتاب مضر:

در طول روز مراقب باشید موهاتون بیش از 15 دقیقه در معرض آفتاب نباشه. اشعه‌های خورشید همون طور که برای پوست مضرن، به همون اندازه هم برای مو مشکل ایجاد می‌کنن. استفاده از کرم پروتئین مونوکر می‌تونه اشعه‌های مضر خورشید رو خنثی کنه و خاصیت ضد آفتابی داره. از این لینک می‌تونید وارد صفحه اختصاصی محصول بشید و درموردش بیشتر بخونید.

 

استفاده از محصولات مراقبتی:

اگر از محصولات مراقبتی استفاده می‌کنید و قصد دارید توی روتین روزانه مو هاتون اونارو به کار ببرید، دقت کنید که استفاده روزانه از اونا مشکلی نداشته باشه. تمامی محصولات مراقبتی در منزل مونوکر برای استفاده روزانه محدودیت ندارند. و می‌تونید از اونا برای سلامت موهاتون استفاده کنید. از طریق این لینک می‌تونید وارد فروشگاه مونوکر بشید و درباره محصولات هوم کر مونوکر اطلاعات کسب کنید.

 

روتین روزانه راهی برای رسیدن به مو های بدون آسیب:

تمامی نکاتی که در این مقاله دربارشون صحبت کردیم، زمان زیادی از شما نمی‌گیره. اما در مدت طولانی روی کیفیت موها و سالم موندن موها تاثیر زیادی میذاره. پس این نکات رو رعایت کنید و از موهاتون بدون آسیب لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 7 =