مراقبت از مو, معرفی محصولات تخصصی مو

سلام به موهای سالم بعد از رنگ و دکلره

مراقبت بعد از رنگ مو

اگر تا حالا برای یک بار هم که شده موهاتون رو دکلره و رنگ کرده باشید، حتما متوجه شدین که موهاتون مستعد چه آسیب‌هایی شده؟ از طرف دیگه زیبایی موی رنگ شده غیر قابل انکاره. پس نمی‌تونیم بیخیالش بشیم و دیگه انجامش ندیم. توی این مقاله نکاتی درباره مراقبت بعد از رنگ مو رو براتون توضیح می‌دم. تا در عین حال که موهاتون رنگی و زیباست، سالم و شفاف هم باشه. با من همراه باشید.

 

آسیب‌ موهای رنگی و دکلره:

دکلره و رنگ در هر صورت به مو آسیب میزنه. و باعث میشه مو دچار خشکی و کم آبی بشه. چون مواد دکلره رطوبت مو رو از بین می‌بره. به دنبال اون هم مو بد حالت و نا سالم به نظر میاد. اما با یک سری مراقبت‌ های قبل، در حین و بعد از رنگ کردن مو می‌تونیم آسیب‌هارو کاهش بدیم. و موهایی سالم، شفاف و با رنگ دلخواهمون داشته باشیم. توجه کنید که هر چقدر رنگ کارتون حرفه‌ای باشه باز هم در اثر دکلره و رنگ ممکنه موها دچار آسیب بشن. البته همه اینا به جنس موها و مراقبت‌های خودتون هم وابستس. حتی ممکنه بخاطر حرفه‌ای نبودن و کم کاری رنگ کار و مواد بد موهاتون بسوزه. در این صورت مو حالت کشسانی پیدا می‌کنه و خرد میشه.

 

قبل از رنگ کردن مو چیکار کنیم؟

در قسمت قبل به آسیب‌های موهای رنگی اشاره کردیم. و گفتیم که از آسیب‌های بعد از رنگ و دکلره راه فراری نیست. پس اگر موهای خشک، آسیب دیده و ضعیفی دارین، بهتره از چند هفته قبل از رنگ کردن حسابی ب موهاتون برسین و تقویتشون کنید. روغن تراپی کنید. و استفاده از سشوار و اتوی مو رو برای یه مدت کنار بزارید.

 

در حین رنگ کردن برای کم کردن آسیب چه کاری از دستمون برمیاد؟

اول این که اگر توی سالن رنگ می‌کنید، از رنگ کار بخواین مواد رو جلوی خودتون و با اندازه دقیق مخلوط کنه که موها آسیب نبینه. هم چنین می‌تونین درخواست کنین توی مواد رنگ از پلکس استفاده کنه. تا موها تقویت بشه. حواستون باشه که براشینگ و آیرون مو بعد از رنگ خیلی زیباست. ولی تار موها پس از رنگ خیلی آسیب پذیره و بهتره این کارو انجام ندین.

 

مراقبت بعد از رنگ مو

 

رنگ کردن موهای فر:

اگر موهاتون فره تا حد ممکن از رنگ کردن مو اجتناب کنید. موی فر ذاتا خشک و کم آبه. رنگ و استفاده از محصولات شیمیایی، خشکی رو چند برابر می‌کنه. و حتی ممکنه فر موهاتون با دکلره باز بشه!!! اما اگر دوست داشتین رنگ کنین مراقبت‌ های بعد از رنگ مو رو کاملا جدی بگیرید.

 

مراقبت های بعد از رنگ مو:

بعد از رنگ و دکلره مو، مراقبت ها باید چند برابر بشه. تا آسیب های وارده جبران بشن. در ادامه چند تا راه‌حل برای کاهش آسیب‌های ناشی از رنگ و دکلره رو براتون توضیح میدم. حواستون باشه که ساقه موها بعد از رنگ به شدت خشک میشه. پس هر کاری که موهارو خشک‌تر می‌کنه کنار بزارید.

  • روغن تراپی: در هفته یک بار قبل از حمام موهاتون رو با روغن جوجوبا، بادام تلخ، آووکادو، ماکادمیا، آرگان و زیتون چرب کنید. و بعد از یک ساعت بشویید.
  • شستشوی صحیح مو: برای شستشوی موها فقط کف سر رو شامپو بزنید. کف حاصل برای تمیز کردن ساقه موها کافیه.
  • پلکس تراپی: بعد از رنگ کردن مو بهتره چند جلسه پلکس تراپی برای جبران آسیب‌های مو انجام بدین.
  • شانه زدن: قبل از برس کشیدن، ساقه مو رو با چند قطره روغن چرب کنید. تا مو خورد و پودر نشه.
  • اتو و سشوار ممنوع: موی دکلره و رنگی شدیدا آسیب پذیره. و تحمل گرمای بالای اتو و سشوار رو نداره. احتمال سوختگی موهاتون با این کار بالا میره!!!
  • آب داغ ممنوع: آب داغ کوتیکول مو رو باز می‌کنه. و رطوبت مو رو از بین می‌بره. آب داغ برای موی دکلره که تمام رطوبتش رو از دست داده سمه!!! و باعث وز شدن شدید مو میشه.
  • دکلره پشت سر هم ممنوع: روی موی دکلره دوباره دکلره نکنید. اگر به صورت مداوم از رنگ و دکلره استفاده کنید، مو مثل آدامس کش میاد. موی آدامسی کاملا از بین رفته. هیچ کاری هم به جز کوتاهی نمیشه براش انجام داد!
  • استفاده از محصولات مراقبتی موهای رنگ شده: از محصولات تخصصی موهای رنگ شده استفاده کنید. این نوع محصولات باعث تثبیت رنگ مو میشن. و آسیب‌های ناشی از رنگ کردن مو رو کم می‌کنن.

 

مونوکر و مراقبت های بعد از رنگ مو:

با توجه به حساسیت‌های موی رنگ شده باید از محصولات تخصصی برای آن‌ها استفاده کرد. مونوکر برای موهای رنگی محصولات ویژه‌ای رو تولید کرده. با استفاده از اون ها دوام رنگ موهاتون بیشتر میشه. و هم آسیب های موهاتون کمتر میشه.

  • شامپو موی رنگ شده مونوکر: شامپوی مونوکر بدون سولفاته. با توجه به محتویاتش آسیب‌های مو رو کم می‌کنه. و موها رو بعد از رنگ احیا می‌کنه. استفاده از شامپوی مناسب برای مراقبت بعد از رنگ مو ضروریه.

شامپو مو رنگ شده

  • ماسک موی رنگ شده مونوکر: ماسک تثبیت رنگ موی مونوکر باعث دوام بیشتر رنگ میشه. این ماسک برای استفاده در حمام هست. و بعد از استفاده نیاز به شستشو داره. ماسک تثبیت رنگ از موها در برابر ایجاد مو خوره محافظت می‌کنه. از ماسک مو بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید. استفاده از ماسک مو نکاتی داره که در مقالات بعدی دربارشون صحبت می‌کنم.

ماسک تثبیت کننده رنگ مو

  • نرم کننده موهای رنگ شده مونوکر: نرم کننده هم یکی از محصولات مهم برای مراقبت بعد از رنگ مو به شمار میره. نرم کننده مونوکر بدون سولفاته و به راحتی می‌تونید ازش استفاده کنید. این نرم کننده موهارو ابریشمی و براق می‌کنه. در استفاده از این محصول تردید نکنید.

نرم کننده مو

  • روغن آرگان مونوکر: روغن آرگان از روغن‌های سبک و موثره. که برای مراقبت از موهای رنگ شده عالیه. در هفته یک بار می‌تونید با این روغن، روغن تراپی انجام بدین. روغن آرگان برای آب رسانی مو عالی عمل می‌کنه.

خواص روغن آرگان

 

 

جمع بندی مونوکر:

بعد از رنگ و دکلره، مو در هر صورت آسیب می‌بینه. پس باید تمام توانتون رو برای مراقبت از موهاتون به کار ببرید. در این مقاله تمام نکات مهم برای مراقبت از رنگ مو رو براتون آوردم. در نهایت سعی کنید به موهاتون عشق بدین. موقع خواب اونارو ببافید. موهاتونو چنگ نزنید. با حوله نسابید. از آب داغ استفاده نکنید. موی خیس رو شونه نکنید. نکته آخر اینکه محصولات موهای رنگ شده مونوکر رو فراموش نکنید. بهتون قول میدم نه موهاتون خراب میشه. نه خشک و بی حالت میشه. و نه مو خوره میزنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =