مراقبت از مو, معرفی محصولات تخصصی مو

شامپوی بدون سولفات بخریم یا دارای سولفات؟

شامپو بدون سولفات چیست

انتخاب شامپوی مناسب قدم اول رسیدگی به موها است و تاثیر بسیار زیادی روی سلامت موها می‌گذارد. درسته که شامپو تایم کمی روی مو قرار می‌گیرد اما اگر حاوی ترکیبات نا مناسب باشد، آسیب زیادی را به موها وارد می‌کند. اگر به تبلیغات انواع شامپوها دقت کرده باشید، حتما دیدید که روی یک سری از ویژگی‌های شامپو و محتویاتش فوکوس بیشتری می‌کنند. یکی از محتویات مورد تمرکز شامپوها که امروزه خیلی در موردش صحبت میشه، سولفاته. انواع مختلفی از شامپوها با توجه به نیاز موها روزانه تولید میشه. یکی از تقسیم بندیای مهم انواع شامپو، تقسیم شامپوها به دو دسته بدون سولفات و دارای سولفاته. قطعا متوجه شدید که توی مقاله امروز می‌خوایم راجع به چی صحبت کنیم. بله… سولفات!!! در این مقاله به یک سوال اساسی شامپو بدون سولفات چیست پاسخ میدیم.

 

سولفات چیست؟

نوعی ماده‌ی شیمیایی از دسته سورفکتانت‌هارو سولفات میگن. سولفات، عامل مهم کف کردن بسیار زیاد شامپوهاست. سولفات‌ها انواع مختلفی دارند. در صنعت مراقبت از مو، دو نوع سولفات از همه بیشتر به کار برده می‌شوند. سدیم لوریل سولفات (sls) و سدیم لوریل اتر سولفات (sles). از بین تمامی سولفات‌ها، sls موجود در شامپوها مضر ترین سولفات برای مو است. ضعیف ترین نوع سولفات موجود در شامپوها لورت سولفات و امونیوم سولفات می‌باشد. در کل سولفات یک ماده خیلی قویه‌. که تمام چربی و آلودگی رو از کف سر و ساقه مو پاک می‌کنه. موها به طور طبیعی برای سالم و شاداب موندن به کمی چربی و رطوبت نیاز دارن. سولفات چربی و رطوبت مو رو به طور کامل از بین می‌بره.

 

شامپو بدون سولفات چیست و چه تاثیری روی مو دارد؟

گفتیم که سولفات تمام چربی و رطوبت مو رو از بین می‌بره. حتی اون مقدار مجازی که به طور طبیعی باید روی مو وجود داشته باشه رو هم پاک می‌کنه. تاثیرات سولفات روی مو به مرور زمان مشخص میشه. در واقع سال‌ها طول می‌کشه تا موهای شما رو از نرم و درخشان به کدر و خشک و بی حالت تبدیل کنه. پس تاثیر عمده‌ای که سولفات روی موها داره، خشک شدن بیش از حد موها است. با حذف سولفات، شامپو کمتر کف می‌کند. اما این به معنای قدرت پاک کنندگی کمتر نیست. در واقع همان قدر که شامپوهای دارای سولفات قدرت پاک کنندگی دارند، شامپوهای بدون سولفات نیز خاصیت تمیز کنندگی خوبی دارند.

 

شامپو بدون سولفات برای چه موهایی مناسب است؟

  • موهای رنگ و دکلره شده: سولفات موجود در شامپو، رنگ مو رو از بین می‌بره. هم چنین به خاطر این که موهای رنگ شده آسیب پذیر هستند، در معرض آسیب بیشتر و خشکی شدید قرار می‌گیرند. بنابراین برای موهای رنگی و دکلره باید حتما از شامپوی بدون سولفات استفاده کرد. در کل اکثر شامپوهای موجود در بازار برای موهای رنگ شده، بدون سولفات هستند. استفاده از شامپوی بدون سولفات برای موهای رنگی، سبب تثبیت رنگ و نرمی مو می‌شود.
  • موهای خشک: ضرر سولفات موجود در شامپو برای موهای خشک بسیار زیاده. و موها رو در معرض خشکی بیشتر قرار می‌دهد. بنابراین توصیه میشه افراد با موهای خشک به هیچ وجه از شامپوهای دارای سولفات استفاده نکنند.
  • کف سر حساس: سولفات‌ها محرک هستند. و باعث تحریک پوست کف سر می‌شوند. در افراد با کف سر حساس ممکن است حساسیت ایجاد کنند. به همین خاطر پوست سر شدیدا خشک و دچار اگزما و حساسیت میشه. بنابراین این دسته از افراد باید حتما از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند.
  • موهای کراتین شده: پس از کراتینه موها ترمیم شدند. برای جلوگیری از آسیب دوباره باید از شامپوی فاقد سولفات استفاده کرد. استفاده از شامپوی حاوی سولفات، موهای کراتینه رو نابود می‌کنه و دوباره به حالت اولیه برمی‌گردونه.

 

مزایای استفاده از شامپو ی بدون سولفات چیست؟

  1. محافظت از موهای کراتین شده
  2. تثبیت رنگ مو
  3. محافظت از موهای رنگ شده و دکلره
  4. عدم آسیب به موهای خشک
  5. عدم ایجاد حساسیت برای افراد با کف سر حساس و تحریک پذیر

 

جمع بندی مونوکر برای استفاده از شامپوهای فاقد سولفات:

گفتیم که سولفات برای مو مضر هست. اما ضعیف ترین نوع سولفاتی که نام بردیم و معمولا در شامپوهای فاقد سولفات نیز به مقدار کمی یافت میشه، ضرر زیادی برای موها نداره. در نهایت این که شامپوهای حاوی سولفات برای مو مضر هستند. اما استفاده از آن‌ها هر دو هفته یک بار مانعی ندارد. حتی برای اثر گذاری بهتر می‌توان از هر دو نوع شامپوی بدون سولفات و حاوی سولفات استفاه کرد. تمامی شامپوهای تخصصی مونوکر بدون سولفات هستند و با خیال راحت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه شامپوهای موجود در مونوکر را با کارکرد تخصصی آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

 

شامپوی کراتینه مونوکر

شامپو کراتینه مونوکر فاقد سولفاته. و برای محافظت از موهای کراتین شده بسیار عالی عمل می‌کنه. این شامپو آبرسان بسیار خوبی برای موها محسوب میشه. استفاده روزانه از این محصول بلا مانعه. البته در جریان هستین که شستشوی زیاد مو باعث آسیب رساندن به موها میشه. پس بهتره روزانه از این شامپو استفاده نکنید!

شامپو کراتینه

 
شامپوی موهای رنگ شده مونوکر

شامپو تثبیت رنگ موی مونوکر برای محافظت از موهای رنگی و دکلره عالیه. این شامپو موها رو هیدراته می‌کنه و از آسیب‌های ناشی از رنگ و دکلره محافظت می‌کنه. شامپو موی رنگی مونوکر تغذیه کننده موهاست و فاقد سولفاته.

شامپو مو رنگ شده

 
شامپوی موهای چرب مونوکر

شامپو موی چرب مونوکر برای کنترل چربی سر فوق‌العادس. درسته که برای موهای چرب، سولفات مشکلات زیادی رو به وجود نمیاره و ضرر اون برای موهای خشک به مراتب بیشتر از موهای چربه. اما این شامپو خاصیت درمانی داره. و بهتره افراد با کف سر چرب از این شامپوی بدون سولفات مونوکر استفاده کنن.

شامپو موی چرب

 
  شامپوی ویتامینه مونوکر

شامپو ویتامینه مونوکر برای موهایی که دچار کمبود ویتامین و نازکی هستن، عالیه. این شامپو فاقد سولفاته و موهای آسیب دیده رو ترمیم می‌کنه. به همین خاطر استفاده روزانه از آن مانعی نداره. استفاده مرتب از این شامپو باعث استحکام و ضخیم شدن تار مو میشه.

شامپو ویتامینه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =