آسیب‌های مو

الکتریسیته مو و رهایی از آن

الکتریسیته مو

یکی از مشکلاتی که ممکنه برای بعضی افراد پیش بیاد، الکتریسیته مو هاست. الکتریسیته موها یکی از مشکلات کلافه کنندست. توی این مقاله به بررسی دلایل ایجاد الکتریسیته مو و روش‌های از بین بردن آن می‌پردازیم. الکتریسیته به مرور زمان باعث ایجاد موخوره میشه. بنابراین رفع اون مسئله بسیار مهمیه.

 

علت ایجاد الکتریسیته مو:

ایجاد الکتریسیته در موها به عوامل مختلفی وابستست. اما دلیل مهمی که باعث اون هست، خشکی موهاست. در واقع رطوبتی که روی ساقه مو وجود داره، باعث میشه الکترون‌ها حرکت نکنن و الکتریسیته ایجاد نشه. بنابراین هر عاملی که باعث خشکی موها بشه، از عوامل ایجاد الکتریسیته به شمار میره. استفاده از برس‌های پلاستیکی و فلزی موها رو دارای بار می‌کنه و وقتی شانه از مو جدا میشه، موها پرواز می‌کنن. استفاده مکرر از سشوار و اتو هم باعث ایجاد الکتریسیته موها میشه. شستشوی مو با آب داغ باعث خشکی بسیار شدید مو میشه. و در نهایت موها رو در معرض الکتریسیته قرار میده. برخورد موها با پتو، فرش و یا لباس نیز باعث ایجاد الکتریسیته در موها میشه. فراموش نکنید که خشکی بدن هم باعث خشکی پوست و مو میشه. که به دنبال اون موها دچار الکتریسیته میشه.

 

رفع الکتریسیته موها:

  • روغن تراپی موها: قبل و بعد از حمام ساقه موهاتون رو با روغن آبرسان چرب کنید. بهترین روغن برای این منظور روغن آرگان، روغن ماکادمیا و روغن جوجوبا است.
  • جایگزین شانه چوبی با برس پلاستیکی و فلزی: استفاده از برس پلاستیکی با دندانه‌های فلزی باعث ایجاد بار الکتریکی در موها میشه. بنابراین وقتی شانه از مو جدا میشه، مو اصطلاحا به سمت بالا پرواز می‌کنه. شانه چوبی باعث انتقال چربی کف سر به ساقه مو میشه و ساقه مو رو از خشکی نجات میده. اما توجه کنید که از شانه چوبی برند معتبر استفاده کنید. اگر جنس شانه خوب نباشد و در اون از خورده‌های چوب استفاده شده باشه، خورده چوب‌ها لای موها گیر می‌کنن و مشکل دیگه‌ای به مشکلات مو اضافه میشه.
  • کاهش استفاده از سشوار و اتو: استفاده از سشوار و اتوی مو رو به حداقل برسونید. و حتما هنگام استفاده از باد ملایم یا کمترین درجه استفاده کنید.
  • آب داغ ممنوع: شستشوی موها با آب داغ باعث خشکی مو و ایجاد الکتریسیته میشه. پس موها رو با آب ولرم رو به سرد بشویید تا از الکتریسیته مو رهایی بشید.
  • رنگ و دکلره کمتر: تعداد دفعات رنگ و دکلره را اگر کاهش بدین، الکتریسیته موها هم به مرور کمتر میشه.
  • استفاده از شامپوی ملایم: برای شستن موها از شامپوی ملایم استفاده کنید. و حتما مقدار کمی شامپو بزنید تا چربی مفید موها پاک نشه و مو خشک نشه.
  • عدم برخورد مو با فرش و لباس: سعی کنید موهاتون رو از برخورد با فرش، پتو و لباس پلاستیکی دور نگه دارید.
  • استفاده از اسپری دو فاز یا اسپری مخصوص الکتریسیته مو
  • خوردن آب کافی
  • ترکیب عسل و روغن زیتون: به مقدار مساوی عسل و روغن زیتون رو ترکیب کنید و هر روز بخورید. نوشیدن این ترکیب به حفظ رطوبت بدن کمک می‌کنه.

 

جمع بندی الکتریسیته مو:

گفتیم که ایجاد الکتریسیته در موها به دلایل مختلفی اتفاق میفته. که مهم ترین و عمده ترین اونا خشکی موهاست. برای رفع الکتریسیته باید تمام عواملی که باعث ایجاد اون میشن رو به طور کامل قطع کنیم و یا کاهش بدیم. در این مقاله سعی کردیم تمامی عواملی که باعث ایجاد الکتریسیته میشن رو بررسی کنیم و روش‌های رهایی از اون رو توضیح بدیم. امیدوارم خوندن این مقاله براتون مفید بوده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =