آسیب‌های مو

خیس موندن مو ها برای زمان طولانی چه ضرری داره؟

عوارض خیس موندن مو

خیس موندن موها مسئله خیلی مهمیه که اکثریت بهش توجهی نمی‌کنن. این معضل فقط روی موها تاثیر نمیزاره. و باعث بیماری و آسیب رسیدن به بدن نیز میشه. بنابراین در مقاله امروز تصمیم گرفتیم در مورد عوارض خیس موندن مو صحبت کنیم. توی این مقاله درباره راه حل مقابله با این مشکل هم صحبت می‌ کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

عوارض خیس موندن مو:

خیس موندن موها در تایم طولانی آسیب‌ های زیادی رو هم برای مو و هم برای بدن به وجود میاره. این مسئله مخصوصا در فصل سرد که بدون سشوار موها تایم بیشتری خیس می‌مونن، چالش‌های بیشتری داره. خیس بودن موها برای زمان طولانی عوارضی مثل پوسیدگی و آسیب به تار مو، ریزش مو، قارچ سر، وزی و موخوره، سردرد، حساس شدن سیستم ایمنی بدن و سرما خوردن، سردی سر و غیره رو به همراه داره.

عوارض خیس موندن مو

 

مقابله با چالش خیس موندن موها:

در مرحله اول هیچ وقت نباید بزارین موهاتون بیش از یک الی دو ساعت خیس بمونه. در صورت نیاز حتما از سشوار استفاده کنید. استفاده از سشوار به خودی خود بد نیست. اما اصولی داره که اگر رعایت بشه موها رو از آسیب‌ها حفظ می‌کنه. در واقع در اینجا عوارض خیس موندن مو ها بیشتر از مضرات سشوار کشیدنه. بنابراین در فصول سرد سال حتما از سشوار برای خشک کردن مو استفاده کنید. هم چنین افرادی که موهای پر و بلندی دارن، به دلیل دیر خشک شدن موها بهتره حتی در فصل تابستان هم از سشوار استفاده کنن.

عوارض خیس موندن مو

 

نکات مهم در استفاده از سشوار:

گفتیم که استفاده از سشوار آسیب زا نیست. بلکه استفاده بیش از حد و نادرست از اون باعث آسیب رسیدن به موها میشه. بنابراین با رعایت نکاتی مجاز به استفاده از سشوار برای خشک کردن موها هستید. در ادامه مقاله نکات مهمی رو در ارتباط با استفاده از سشوار براتون میگیم.

  • هیچ وقت موهای خیس رو سشوار نکشید. زمانی که آب از مو می‌چکه، اگر سشوار بکشید آسیب خیلی زیادی به مو می‌زنید. اول 70 تا 80 درصد رطوبت مو رو با حوله بگیرید و بعد سشوار بکشید.
  • موها رو آروم شونه کنید. مو خیسه و منافذ سر بازه. به همین خاطر موها سست هستن و سریع کشیده و کنده میشن.
  • از محصولات محافظت حرارتی استفاده کنید. اسپری‌های ضد حرارت گزینه خیلی خوبی برای محافظت از مو در برابر گرمای سشوار هستن.
  • باد سشوار ملایم باشه. نه خیلی داغ و نه خیلی سرد. باد داغ باعث وزی مو و باد سرد باعث سردرد میشه و پروسه خشک کردن مو رو طولانی‌تر میکنه.
  • سشوار رو از فاصله 15-20 سانتی‌متری سر روی موها بگیرید. باد سشوار رو هم روی یک نقطه متمرکز نکنید. سشوار رو بچرخونید و دستتونو لای موهاتون ببرید تا زیر موها هم خشک بشه.
  • تعداد دفعات استفاده از سشوار رو هم کاهش بدین.

 

جمع بندی:

در این مقاله درباره عوارض خیس موندن مو صحبت کردیم. و گفتیم که چطور می‌تونیم از آسیب‌های اون جلوگیری کنیم. مسئله خشک کردن مو و رعایت نکات سشوار کشیدن رو جدی بگیرید. چون آسیب‌هایی به مو میزنه که درمانشون سخت و زمان بره.

و به عنوان حرف آخر: مواظب موهاتون باشین… .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 3 =