آسیب‌های مو

علت بوی بد سر و رهایی از آن

بوی بد سر

یکی از معضلات غیر قابل تحمل و ناخوشایندی که ممکنه برای هر کس پیش بیاد، بوی بد سر هست. در این مشکل کف سر حتی پس از شستشو نیز بوی بدی دارد. این مسئله هم برای شخص و هم برای اطرافیان آن بسیار ناخوشایند است. بنابراین رفع این مشکل باید در اولویت قرار گیرد. بوی بد سر علت‌ های زیادی دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

چرا سر بوی بدی می‌گیره؟

  • چربی سر: مو و کف سر چرب محل تجمع آلودگی‌هاست. و باعث بوی سر نامطبوع می‌شود. اگر مو و کف سر چربی دارید، مراقبت از آن را جدی بگیرید. در این مقاله می‌توانید روش‌های رفع چربی موها را مطالعه کرده و در جهت درمان آن اقدام کنید. اگر علت بوی بد سر تان، چربی بیش از حد کف سر باشد، با راهکارهای ارائه شده در این مقاله می‌توانید ابتدا چربی سر و سپس بوی سر را از بین ببرید.
  • قارچ سر: قارچ بر اثر مراقبت ناصحیح، عدم رعایت بهداشت، خیس ماندن موها و استفاده از وسایل شخصی دیگران ممکن است اتفاق بیفتد. که علت ایجاد بوی بسیار بدی در سر است. در کل تمام بیماری‌های پوستی کف سر مانند پسوریازیس و درماتیت باعث ایجاد بو در کف‌ سر می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق از وسایل شخصی دیگران مانند حوله و شانه استفاده نکنید. موها را زمان طولانی خیس نگذارید. در این مقاله می‌توانید مضرات خیس ماندن موها را مطالعه کنید.
  • تغذیه نا سالم: تغذیه غیر سالم باعث تجمع اخلاط فاسد در بدن و یبوست می‌شود. این مسئله روی سلامت موها تاثیر زیادی دارد. بنابراین ابتدا سعی کنید یبوست را درمان کنید. این مورد حتی روی بوی عرق نیز تاثیر زیادی دارد.
  • پوشاندن کف سر: استفاده از روسری، کلاه، مقنعه و شال به مدت طولانی باعث توقف جریان هوا در کف سر و عرق کردن می‌شود. بنابراین پوشاندن موها یکی از علت های بوی بد سر است.
  • اختلالات هورمونی: عدم تعادل هورمون‌ها نیز ممکن است باعث ایجاد بو در موها شود. به این ترتیب که اختلالات هورمونی باعث چربی بیش از حد در کف سر می‌شود. و می‌تواند بوی نامطبوعی را ایجاد کند.

 

رهایی از بوی بد سر:

پس از کشف علت بوی بد سر، لازم است راهکارهایی در جهت خلاص شدن از این معضل مطرح شود. اولین مسئله مورد اهمیت رعایت بهداشت فردی است. از وسایل شخصی دیگران استفاده نکنید. روبالشتی و شانه‌هایتان را هر هفته بشویید. مراقب تغییرات درون بدن و تغییرات موها و کف سرتان باشید. هر گونه تغییری را جدی گرفته و تا حاد نشدن مسئله آن را حل کنید. روغن درخت چای، آویشن و حنا برای پاکسازی کف سر فوق‌العاده هستند. در هفته یک بار مجاز به استفاده از یکی از این‌ها هستید. توجه کنید که بوی بد در کف سر به خودی خود اتفاق نمی‌افتد. بنابراین پس از ایجاد آن دنبال علت و پس از کشف علت آن را رفع نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =