آسیب‌های مو, درمان و احیای مو, مراقبت از مو

چرا مو ها خورد و پوک میشه و درمانش چیه؟

پوکی مو

تار مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. وقتی مو آسیب می‌بینه، این پروتئین رو از دست میده. مویی که پروتئین و رطوبت از دست میده، مرده و غیر قابل احیاست. این مو پوک و کاملا نابود شده است. خورد شدن موها هم به دلیل پوکی مو رخ میده. اگر تا حالا موقع شونه کردن، مو هاتون خورد شده، این مقاله مخصوص شماست.

 

چه اتفاقی برای موی پوک و خورد میفته؟

موی پوک به راحتی دچار انواع موخوره‌ها میشه. شایع‌ترین موخوره در موی پوک هم موخوره نقطه‌ایه. که از محل ایجاد قطع میشه و تنها درمانش کوتاهیه. موی پوک ممکنه آدامسی هم بشه. این مقاله درباره موهای آدامسیه که می‌تونید بیشتر دربارش مطالعه کنید.

 

روش تشخیص پوکی مو:

شانه کشیدن قسمت مرده مو خیلی سخته. و اگر هم شونه بشه، از همون قسمت خورد میشه. این بهترین روش برای تشخیص پوکی موهاست.

 

علت پوک شدن مو:

  • رنگ مو: دکلره و رنگ مکرر از اصلی ترین دلایل نابودی موهاست. رنگ باعث سفیدی موها میشه. و فولیکول مو رو از بین می‌بره. بدن ما هم قادر به تولید فولیکول جدید نیست. پس در این حالت رویش مجدد موها امکان پذیر نیست.
  • بیماری: بیماری‌هایی مثل تیروئید روی نازک، پوک و خورد شدن موها تاثیر زیادی داره.
  • اتو و سشوار: حرارت اتو و سشوار به مو آسیب زیادی میزنه. اما در عین حال خیس موندن موها هم موهارو آسیب پذیر می‌کنه. در این مقاله می‌تونید نکات مربوط به خشک کردن موها رو بخونید.
  • محصولات نامناسب: استفاده از محصولات فر کننده یا صاف کننده که پیوندهای دی سولفیدی مو رو باز می‌کنن، از دیگر دلایل پوکی موهاست.
  • خشکی مو: خشکی بیش از حد موها هم میتونه باعث موخوره و در نتیجه خورد شدن موها بشه.

 

درمان موی خورد:

مویی که پوک و خورد میشه، دچار تغییر رنگ و تغییر حالت میشه و از بین میره. تنها راه حل ممکن هم کوتاهیه. در واقع مویی که نابود شده رو نمیشه احیا کرد. اما با استفاده از راهکارهایی میشه از پوکی دوباره جلوگیری کرد. بریم روش‌های پیشگیری از پوک شدن مو رو باهم یاد بگیریم.

 

پیشگیری از پوک شدن مو:

  1. تقویت ساقه و ریشه: موهاتون رو تقویت کنید. با استفاده از ماسک‌های آبرسان و پروتئینه از موهاتون مراقبت کنید.
  2. روغن تراپی: این روش تقریبا برای تمام مشکلات مویی جوابه. دو ساعت قبل از حمام روغن‌های آب رسان مثل آووکادو، جوجوبا و بادام تلخ رو به موهاتون بزنید و پس از آن بشویید.
  3. احیای مو: موهاتون رو با تراپی‌های مختلف مثل پروتئین تراپی و پلکس تراپی احیا کنید و بهشون رسیدگی کنید.
  4. پرهیز از رنگ و دکلره: از رنگ و دکلره مکرر و مدام خودداری کنید. هیچ چیزی به اندازه رنگ به موها آسیب نمیرسونه. اما اگر به موهای رنگ شده بیشتر علاقه دارین، در این مقاله می‌تونید مراقبت‌های قبل و بعد از رنگ مو رو بخونید. تا آسیب موهاتون کمتر بشه.

 

جمع بندی مونوکر:

در این مقاله درباره پوکی مو و روش‌های پیشگیری از اون صحبت کردیم. پوک و خورد شدن مو قابل درمان نیست. پس در قدم اول موهارو از قسمت آسیب دیده کوتاه کنید و بعد شروع به تقویت موها کنید. برای تقویت موها می‌تونید از محصولات مونوکر کمک بگیرید. مونوکر تولید کننده محصولات تخصصی مو است. و محصولات مراقبت در خانه آن فوق‌العاده عمل می‌کنه. از طریق این لینک می‌تونید تمامی محصولات مراقبتی مونوکر رو ببینید.

هوای موهاتون رو داشته باشید و هر تغییری رو سریعا پیگیری و درمان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =