مراقبت از مو

روتین ماهانه مو رمز سلامت موها

روتین ماهانه مو

یکی از رموز دیگر برای سلامت موها، داشتن روتین مراقبت ماهانه برای مو هاست. در مقالات قبلی از روتین روزانه و هفتگی صحبت کردیم. روتین ماهانه نیز مانند روتین روزانه سبک است و پیچیدگی زیادی ندارد. اما تاثیر بسیار زیادی روی حال خوب موها خواهد داشت. در واقع با انجام چند کار ساده به سلامت موهای خود کمک زیادی می‌کنید.

 

نکات روتین ماهانه مو:

  • پاکسازی مو: در طول ماه دو بار باید کف سر و ساقه موها را پاکسازی کرد. برای پاکسازی ساقه می‌توانید از سرکه سیب استفاده کنید. پاکسازی کف سر را هم می‌توانید با ترکیب روغن درخت چای و روغن نارگیل انجام دهید. اگر کف سر چربی دارید، به جای روغن نارگیل از روغن جوجوبا استفاده کنید. هر دو روغن را با هم ترکیب کرده (نسبت 1 به 2: روغن نارگیل یا جوجوبا 2 برابر درخت چای) و به کل کف سر بزنید. پس از گذشت دو ساعت حمام کرده و بشویید.

*نکته: از روغن درخت چای به تنهایی استفاده نکنید که باعث بروز حساسیت می‌شود.

  • نوک گیری مو: نوک گیری ماهانه را در روتین ماهانه مو قرار دهید. حتما در ماه یک بار موهای خود را نوک‌گیری کنید. اما دقت کنید که با قیچی تیز این کار را انجام دهید. عدم استفاده از قیچی تیز و مناسب باعث خورد شدن نوک مو و ایجاد موخوره در موها می‌شود.
  • شستن حوله حمام: حتما در طول ماه دو بار حوله خود را بشویید.حوله پس از خشک کردن مو، چندین ساعت خیس می‌ماند. و مکان مناسبی برای رشد قارچ و میکروب است. بنابراین استفاده از آن بدون شستشو باعث مشکلات بسیار شدید برای کف سر و مو می‌شود. پس از استفاده نیز آن را مقابل آفتاب پهن کنید.
  • عدم استفاده مکرر از اتو مو: یکی از مسائلی که برای روتین ماهانه مو و سلامت موها مهم است، عدم استفاده از اتو مو است. اتو مو آسیب زیادی به موها می‌زند و ساقه موها را نابود می‌کند. در صورت استفاده مکرر از اتو مو، از محصولات پروتئین رسان و آب رسان استفاده کنید تا موها احیا شوند.
  • محصولات مویی: محصولاتی مانند شامپو خشک و اسپری‌های حجم دهنده و حالت دهنده مو، برای موها تولید شده‌اند، اما استفاده مداوم از آن‌ها مشکل ساز می‌شود. در طول ماه یک بار مجاز به استفاده از این محصولات هستید.

 

جمع بندی روتین ماهانه مراقبت از مو:

رعایت کردن همین چند نکته ساده سبب از بین رفتن بسیاری از مشکلات مویی می‌شود. برای سلامت موهای خود وقت گذاشته و تلاش کنید. مراقبت از موها سخت است. اما وقتی به نتیجه نگاه می‌کنید، از آن لذت می‌برید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =