مراقبت از مو

روتین هفتگی مو و رسیدن به حال خوب موها

روتین هفتگی مو

رسیدن به حال خوب موها تلاش زیادی می‌خواد. در مقاله قبلی درباره روتین روزانه موها صحبت کردیم. و گفتیم که چطور با رعایت کردن یک سری نکات کوچیک در طولانی مدت می‌تونیم موهایی سالم و شاداب داشته باشیم. امروز می‌خوایم درباره روتین هفتگی مو ها بگیم. روتین هفتگی پربارتره و نکات مهم‌تری رو پوشش میده. درسته که روتین روزانه پایه و اساس مراقبت از موهاست. اما در روتین هفتگی مسائل و نکات پیچیده‌تری ذکر میشه. پس از روتین هفتگی‌مو غافل نشید. حالا بریم سراغ نکاتش. تا انتها با من باشید.

 

استفاده از ماسک مو:

برای تقویت موهاتون حتما استفاده از ماسک مو رو توی روتین هفتگی مو هاتون قرار بدید. با توجه به جنس مو، نیاز مو و معضل مو می‌تونید ماسک مناسب طبیعی یا آماده استفاده کنید. در هفته حداقل دو بار (موهای چرب) و حداکثر 5 بار (موهای خشک) مجاز به استفاده از ماسک هستید.

 

روغن تراپی مو:

حداقل هفته‌ای یک بار موهاتون رو روغن تراپی کنید. روغن مناسبی که با موهاتون سازگاره انتخاب کنید. مقدار مناسبی از اون رو کف دست بریزید. بین دستاتون گرمش کنید و به تمام قسمت‌های مو بزنید. دو ساعت بعد بشورید. روغن رو می‌تونید با توجه به نوعش به ساقه و ریشه بزنید. تست نیاز مو به پروتئین یا رطوبت رو انجام بدید. و با توجه به کمبود موهاتون از روغن‌های زیر برای روغن تراپی استفاده کنید. در این مقاله می‌تونید تست نیاز مو رو بخونید.

اگر موهاتون کمبود پروتئین دارن، از روغن‌های نارگیل، کنجد و آووکادو استفاده کنید. و اگر کمبود رطوبت رو حس کردید، از روغن‌های ماکادمیا، بادام تلخ، بنفشه و جوجوبا برای روغن تراپی کمک بگیرید.

*نکته مهم: حتما دو روز در هفته رو به موهاتون استراحت بدید و هیچی به موهاتون نزنید.

 

شستن برس و روبالشتی:

شانه، برس و روبالشتیتون رو هر هفته بشورید. این نکته یکی از مسائل خیلی مهم در روتین هفتگی مو هاست. که اکثریت افراد اونو رعایت نمی‌کنن. آلودگی برس و روبالشتی باعث ایجاد قارچ سر میشه. و از بین بردن و درمان اون دردسر خیلی زیادی داره. پس شستشوی شانه و روبالشی رو فراموش نکنید.

 

شامپوی مناسب:

قبلا درباره مضرات وجود سولفات در شامپو صحبت کردیم. و فرض رو بر این میزاریم که همتون از شامپوهای بدون سولفات استفاده می‌کنید:))) اگر چربی کف سر دارید، مجازید در هفته یک بار از شامپوی سولفات دار برای تمیز کردن سر استفاده کنید. البته که درمان چربی کف سر جدی بگیرید. علت ایجاد بسیاری از مشکلات مو چربی سره. مقاله مونوکر درباره درمان چربی سر رو بخونید و از راهکارهاش برای رفع چربی استفاده کنید. اگر موهاتون خشکه در هفته فقط دو بار موهاتون رو با شامپو بشورید. حتی اگر ترکیبات شامپو سالم باشن و ماده مضر نداشته باشه، بیش از هفته‌ای 3 بار با شامپو موهاتون رو نشورید.

 

سشوار ممنوع:

یکی دیگه از نکاتی که رعایت کردن اون در روتین هفتگی مو خیلی مهمه، استفاده از سشواره. استفاده مداوم از سشوار به موهاتون آسیب جدی میزنه. خیس موندن موها برای مدت طولانی ضرر داره. در هفته یک بار می‌تونید از سشوار برای خشک کردن موها استفاده کنید. در این مقاله می‌تونید نکات مربوط به خشک کردن مو با سشوار رو بخونید و یاد بگیرید.

 

روتین هفتگی و حال خوب مو:

نکاتی که در این مقاله گفتیم حداقل کاریه که شما می‌تونید برای حال خوب موهاتون انجام بدید. مطمئن باشید با رعایت کردن همین روتین‌های ساده موهاتون دیگه دچار مشکل نمیشه و لازم نیست هزینه‌های زیادی برای درمان و رفع مشکلات موهاتون صرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 7 =